ضرورت برنامه ریزی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه های زرجوب و گوهررود


ضرورت برنامه ریزی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه های زرجوب و گوهررود

رشت - ایرنا- استاندار گیلان بر ضرورت انجام برنامه ریزی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه‌ های زرجوب و گوهررود رشت تاکید و تحقق این مهم را از دغدغه‌های مسئولان و مردم عنوان کرد.

گزارش روابط عمومی استانداری گیلان حاکی است؛ ارسلان زارع عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه خط انتقال فاضلاب جنوب رشت واقع در مسکن مهر این شهر اظهار داشت: این پروژه با هدف حفظ محیط زیست و سالم‌سازی رودخانه گوهر رود اجرا می‌شود.

وی با یادآوری اینکه امروز در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، ادامه داد: خوشبختانه با همراهی و پشتیبانی ملت بزرگ ایران، دولت تدبیر و امید خصوصاً در دوره یازدهم و نخستین سال دوره دوازدهم، توانست شرایط اقتصادی نابسامان را ساماندهی کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه اولویت‌های عمرانی متعددی تکمیل و در مناسبت‌های مختلف تقدیم مردم شد، افزود: بدیهی است با تشدید تحریم های ظالمانه به ویژه کاهش درآمدهای عمومی، دولت در انجام کارهای عمرانی با چالش مواجه شد و به همین سبب همانگونه که در همه صحنه های گام اول انقلاب اسلامی مردم در کنار دولت و نظام جمهوری اسلامی و پشتیبان بودند، انتظار داریم در شرایط پیش‌رو نیز نقشی موثرتر ایفا کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی چنین پروژه‌هایی با مشارکت مردم موجب خوشحالی است، تصریح کرد: بهره برداری از ۲۱۱ طرح بزرگ از این جهت حائز اهمیت است که با مشارکت مردم انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های دولت و مطالبات مردم حفظ محیط زیست و ساماندهی مشکل پسماند است، اظهار داشت: حضور نمایندگان شهرستان رشت در این آیین و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان اجتماعی در این مراسم نشان از همین موضوع دارد.

زارع در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه با اعتبار ۱۵۵ میلیارد ریال گفت : در فاز اول پروژه ۵۰ درصد درآمد تبصره شورای اسلامی شهر رشت اختصاص یافت که لازم می‌دانم از کسانی که در تحقق این پروژه سهیم بوده اند، قدردانی کنم.

وی به شرایط نامناسب دو رودخانه‌ زرجوب و گوهررود رشت اشاره و با بیان اینکه جلوگیری از ورود فاضلاب به این رودخانه ها از دغدغه‌های مردم و مسئولان است، تصریح کرد: شهر رشت یکی از مهمترین ظرفیت ها با منابع طبیعی خدادادی و گردشگری است و فراهم سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در دیدار اخیر با وزیر نیرو، پیگیری‌هایی در زمینه جمع آوری فاضلاب انجام شد، خاطرنشان کرد: در پاکسازی احداث تصفیه خانه جنوبی فاضلاب، ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب فاضلاب در شبانه‌روز جمع‌آوری می شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اقدام مهم امروز در آغاز عملیات این پروژه در راستای حفظ محیط زیست و پیشگیری از آسیب هایی است که از پسماند در این سال‌ها به مردم تحمیل شده است، افزود: انتظار می رود بتوانیم در کوتاه ترین زمان شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟