مجمع خیرین کارآفرین کرمانشاه تشکیل می‌شود


مجمع خیرین کارآفرین کرمانشاه تشکیل می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مشاور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد که مجمع خیرین کارآفرین در راستای ایجاد اشتغال و توانمندسازی نیازمندان در استان کرمانشاه ایجاد خواهد شد.

حمید حاجی عبدالوهاب عصر چهارشنبه در استانداری کرمانشاه گفت: این مجمع پس از تشکیل شامل چهار بخش آموزش، کسب و کار هیات امنا و مدیرعامل تمام وقت خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت نظام مند کردن مجمع گفت: موسسات خیریه بسیاری در راستای اشتغالزایی تشکیل شده اند اما چون فردی پیگیر وجود ندارد از بین رفته اند.
مشاور رییس کمیته امداد عنوان کرد: در راستای ایجاد مجمع و کارآفرینی برای نیازمندان با موسسات خیریه استان جلساتی داشتیم که آنان نیز حاضر به همکاری شدند.
حاجی عبدالوهاب تاکید کرد: باید اتاق جنگ مبارزه با بیکاری را در کشور تشکیل دهیم و همچون دوران دفاع مقدس از توان مردم برای حضور در این میدان بهره ببریم.
وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی بر روی اقشار ضعیف فشار وارد کرده است، گفت: در صورتی که نتوانیم قشر محروم و ناتوان را در شرایط اقتصادی موجود حمایت کنیم به سیاه لشکر دشمنان ما تبدیل خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه مدافعان امروز جامعه مردم، افزود: سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در میان اقشار ضعیف جامعه است از این رو باید توجه گسترده ای به قشر ضعیف جامعه داشته باشیم.
مشاور رییس کمیته امداد با تاکید بر اینکه باید قشر ضعیف جامعه توانمند شوند، گفت: در این راستا باید از متخصصان و کارآفرینان نمونه فضای کسب و کار کشور بهره گیری کنیم.
حاجی عبدالوحاب توضیح داد: باید به خیرین بگوییم که در حوزه مهارت آموزشی و توانمندسازی محرومان ورود پیدا کنند و دانش متخصصان در این زمینه استفاده کنیم؛ باید حلقه محرومان و خیرین بهم متصل و از سرمایه های اجتماعی آنان استفاده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز با بیان اینکه ایجاد فرهنگ کارآفرینی بسیار مهم است، افزود: اگر آدم های حرفه ای به روی کار آیند بدون شک کسب و کار ماندگار خواهد شد.
هدایت حاتمی افزود: رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به کارآفرینی دارند اما ارکان نظام آنچنان که باید و شاید به این موضوع نمی پردازند.
وی ایجاد شغل برای اقشار نیازمند را مهمترین رسالت مدیران دانست و اظهارداشت: باید با آموزش و دیگر اقدامات لازم این قشر را توانمند کنیم تا بتوانند وارد بازار کار شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟