احتمال حضور 10 کشور خارجی در مسابقات کشتی جام تختی


احتمال حضور 10 کشور خارجی در مسابقات کشتی جام تختی

کرمانشاه- ایرنا - رییس هیات کشتی استان کرمانشاه گفت: با توجه به دعوت‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون کشتی، احتمال حضور حدود 10 کشور خارجی در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی وجود دارد.

محمدحسین محبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهلمین دوره مسابقات جام تختی روزهای ۱۸ تا ۲۰ دی در سرسرای ۶ هزار نفری امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسابقات روی سه تشک و در ۱۰ وزن برگزار می شود، گفت: در هر وزن بین پنج تا هفت ورزشکار داخلی می توانند شرکت کنند.

محبی همچنین با اشاره به آمادگی کرمانشاه برای میزبانی این رویداد مهم بین المللی، افزود: زیرساخت ها و شرایط لازم برای برگزاری این رقابت ها فراهم شده است.

رئیس هیات کشتی کرمانشاه تصریح کرد: سالن امام (ره) از لحاظ تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، نور مناسب و سرویس های بهداشتی مشکلی ندارد و همه چیز آماده یک میزبانی آبرومندانه است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که بحث آن مطرح شده مناسب سازی جایگاه خبرنگاران است چرا که در دوره های گذشته با توجه به گلایه مندی اصحاب رسانه امکان دارد شرایط بهتری را برای استقرار آنها فراهم کنیم تا مسابقات به خوبی پوشش خبری داده شود.

محبی همچنین از قطعی شدن حضور رضا افضلی در ۷۴ کیلو، بهمن تیموری در ۷۹ کیلو، ارشک محبی در ۹۲ کیلو و یدالله محبی در ۱۲۵ کیلوگرم خبر داد و گفت: سعیدعلی عظیمی دیگر کشتی گیر وزن ۵۷ کیلوگرم کرمانشاهی نیز که در مسابقات اخیر انتخابی جام تختی مقام سوم را کسب کرد احتمال دارد مجوز شرکت در این رقابت ها را پیدا کند.

رییس هیات کشتی کرمانشاه همچنین از برگزاری رقابت های کشتی پهلوانی در کنار رقابت های کشتی آزاد جام تختی خبر داد و گفت: این رقابت ها فقط در وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم برگزار می شود.

دوره قبلی این رقابت ها نیز روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن سال گذشته با حضور ۱۰ کشور ایران، آذربایجان، ترکیه، روسیه، ارمنستان، مجارستان، هلند، بلاروس، قرقیزستان و گرجستان به میزبانی کرمانشاه برگزار شد که تیم کشورمان با ۲۱۵ امتیاز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و تیم های آذربایجان با ۱۱۲ امتیاز و قرقیزستان با ۱۰۴ امتیاز دوم و سوم شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور