سبک پذیرش در دانشگاه ها نگران کننده است


سبک پذیرش در دانشگاه ها نگران کننده است

کرمان - ایرنا - رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با تاکید براینکه درمان بیکاری مهارت است و راه عبور از این چالش اصرار بر موضع آموزش بر پایه توانمندی ، آمار امروز فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی و سبک پذیرش در این مراکز را نگران کننده خواند.

علی اوسط ‌هاشمی شامگاه چهارشنیه در دیدار با بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان با اشاره به اینکه در اوایل گرایش دانش به طور جدی در جامعه عمومیت نداشت گفت: بعد از انقلاب مسیر دانش ایجاد شد اما با جابجایی ارزش‌ها نیز روبرو شدیم و تمامی ارزش‌ها را به بودن در حوزه علم و مدرک معطوف کردیم‌.
وی با اشاره به اینکه آمار امروز فارغ التحصیلان دانشگاهی و سبک پذیرش در دانشگاه‌ها نگران‌کننده است ، گفت: ۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی به سمت مهارت‌آموزی مراکز فنی‌و حرفه‌ای می‌آیند.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: ارزش‌ها با عنوان‌های افراد نیست بلکه به صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها و توانمندی‌ها و ابتکار و ابداع است.
اوسط ‌هاشمی با اشاره به اثر اجتماعی یک ورزشکار و سلیبریتی‌ها در جامعه گفت: تا چه اندازه رسانه‌ها، مطبوعات، اصناف و سمن‌ها به ارزش‌های اجتماعی مهارت‌آموزان و نخبگان جامعه توجه کرده اند.
وی تصریح کرد. مراکز پیش‌دانشگاهی و آموزشگاه‌های کنکور چه برداشتی از سرمایه دارد و استرس زیادی را به جامعه تزریق می‌کنند تا کی باید این امر باطل ادامه داشته باشد و هیچ موضعی نگیریم.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه صنعت دارای زیرمجموعه‌های زیادی است که‌ تنها ۸۳۰ استاندارد آموزشی در حوزه کشاورزی تدوین شده گفت: طی ۵۰ سال پنجهزار و ۴۰۰ استاندارد آموزشی در سطح کشور ایجاد شده و استاندارد آموزشی ۲هزار رشته تا پایان سال ۹۹ تدوین می‌شود.
اوسط هاشمی با بیان اینکه گواهینامه مهارت را باید ارزش‌گذاری کرد بیان داشت: امروز کسی که دارای گواهینامه مهارت باشد در خارج از مرزها این گواهینامه اعتبار دارد ‌.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای گفت: برای نخستین بار در همه استان‌های کشور شورای مهارت در حال برگزاری است زیرا به دنبال نگاه ویژه و تخصصی براساس ضرورت‌ها هستیم.
وی افزود: سالیانه در استان کرمان پنج هزار میلیارد تومان در حوزه تولید و صنعت سرمایه‌گذاری می شود که در این راستا می‌توان آموزشگاه‌های جوار کارگاه‌ها و مراکز صنعتی در راستای توانمندی افراد، استفاده درست از منابع و محقق کردن امر بهره‌وری ایجاد کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: با نظرخواهی از شرکای اجتماعی و اقتصادی سند مهارت استان کرمان تدوین و به سازمان ارائه شود تا استانی عاری از بیکاری داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس