اورژانس هوایی در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود


اورژانس هوایی در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

بجنورد- ایرنا- معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمانی و آموزش پزشکی گفت: راه‌اندازی اورژانس هوایی از ضروریات خراسان شمالی است و در این باره، پیگیری‌هایی انجام شده و تلاش داریم به این نیاز مبرم استان پاسخ دهیم.

دکتر کریم همتی روز چهارشنبه در نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: در خصوص ایجاد زمینه ارائه خدمات ام. آر. آی در شیروان و ساخت همراه‌سرا نیز پیگیری هایی انجام شده که امیدواریم با کمک خیران، به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: در این استان، کمبودها و مطالباتی در بخش بهداشت وجود دارد و یقینا در این خصوص پیگیر خواهیم بود تا وضعیت بهبود یابد.

وی، ساخت انبار دارو و حمایت مالی از بیماران بخش اعصاب و روان در بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد را از دیگر نیازمندی های ایم منطقه عنوان کرده و برای حل آن قول مساعد داد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم در این نشست، پیگیری برای کمک به خرید چند دستگاه آمبولانس برای تقویت اورژانس خراسان شمالی قول داد.

دکتر محمدحسین قربانی در باره افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی این استان نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه در خراسان شمالی به لحاظ زیرساخت های فرهنگی، دانشجویی و خوابگاهی، کمبود هایی وجود دارد، افزایش دانشجو سبب برخی نارضایی ها خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی هم گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، برای ایجاد ۱۴ مرکز جامع سلامت در حاشیه شهرهای آشخانه، بجنورد و شیروان مجوز دریافت شد که تاکنون ۱۲ مرکز ساخته شد.

دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: برای خدمات رسانی بهتر، شمار تخت های بخش اعصاب و روان باید به ۱۳۰ تخت افزایش یابد و توسعه زیرساخت های اینترنتی برای ۱۳۰ خانه بهداشت از دیگر دغدغه های ما است.

کمبود فضای فیزیکی دانشگاهی، سرعت دادن به راه اندازی مرحله دوم دانشکده پزشکی، ساخت دانشکده داروسازی و افزایش فضای خوابگاهی از دیگر نیازمندی هایی بود که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی مطرح کرد.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۴۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده زیر نظر ۱۹۲ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

این دانشگاه همچنین ۱۲ بیمارستان با یکهزار و ۴۵۵ تخت را زیر پوشش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش