ال کلاسیکو روی هوا | احتمال سلب میزبانی از بارسا


ال کلاسیکو روی هوا | احتمال سلب میزبانی از بارسا

جلسه‌ای در فدراسیون فوتبال اسپانیا به دلیل عدم تضمین‌های امنیتی برای روز ال کلاسیکو تشکیل شده و حتی احتمال سلب میزبانی از نوکمپ مطرح است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورزش ۳، یک هفته دیگر قرار است در نوکمپ تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید در دیداری عقب افتاده به مصاف هم بروند. دیداری که قرار بود ۴ آبان برگزار شود ولی به دلیل ناآرامی های بارسلون به تعویق افتاد اما هنوز هم نمی توان با قاطعیت گفت که این بازی برگزار خواهد شد.

این روزها پلاتفرم دیجیتال "سونامی دموکرات"، در حال جمع آوری امضا برای راه پیمایی اعتراضی در روز برگزاری ال کلاسیکو است و هزاران نفر قرار است در این اعتراضات حاضر شوند. دیروز سونامی دموکرات با انتشار بیانیه ای تایید کرد که تاکنون ۱۸ هزار نفر آمادگی خود برای حضور در تجمع اعتراضی را اعلام کرده اند. این تجمع قرار است در ۴ نقطه در اطراف ورزشگاه نوکمپ و از ساعت ۱۶ به وقت محلی یعنی ۴ ساعت به شروع ال کلاسیکو برگزار شود.

در این بیانیه آمده است که بسیاری از کسانی که بلیت بازی را تهیه کرده اند و نیز اعضای باشگاه در این تجمع شرکت خواهند کرد و به آنها در مورد شعارها و برنامه های تجمع نیز آگاهی های لازم داده شده است.

گفته می شود گروهی نیز قرار است در مسیر حرکت اتوبوس حامل بازیکنان رئال از فرودگاه تا هتل اختلال ایجاد کنند و مشخص نیست که با برگزاری این تجمع، تضمین های امنیتی لازم به رئال داده خواهد شد یا خیر.

در پی تشدید موج شایعات تجمع اعتراضی در اطراف ورزشگاه نوکمپ، امروز در فدراسیون فوتبال اسپانیا جلسه ای بدون حضور نمایندگان دو باشگاه برگزار شد. در این جلسه بحث گرفتن میزبانی از بارسا و انجام مسابقه در زمینی بی طرف نیز مطرح شده است. بر اساس بند ۴۳.۲ اساسنامه فدراسیون فوتبال اسپانیا اگر امنیت لازم برای برگزاری یک بازی وجود نداشته باشد، ممکن است بازی به یک زمین دیگر منتقل شود و شرایط برای ال کلاسیکو نیز فعلا اینگونه است.

تا روز گذشته پلیس محلی بارسلونا حاضر نشده بود تضمین های امنیتی لازم را بدهد و البته ساعتی پیش چندین منبع ادعا کردند که امروز پلیس بارسلونا به فدراسیون فوتبال اسپانیا تعهدات لازم را داده است و تضمین کرده است که مشکلی برای برگزاری بازی وجود نخواهد داشت.

باشگاه رئال مادرید نیز تاکید کرده است که هرگز از هیچ نهادی درخواست نکرده تا بازی به زمین بی طرف منتقل شود با این حال انتظار دارد تا از سوی پلیس به انها تضمین های امنیتی لازم داده شود.

در نهایت و پس از اتمام جلسه فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم گرفت که بازی در مکان و زمان از پیش تعیین شده برگزار شود اما در صورتی که در روز بازی مشکلات امنیتی در بیرون ورزشگاه بر سر راه برگزاری ال کلاسیکو ایجاد شود، تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد ضمن اینکه در صورت اخلال در برگزاری بازی در درون ورزشگاه داور موظف است تا با استناد به قوانین تصمیم گیری کند.

استقلال طلبان به ال کلاسیکو به عنوان بهترین فرصت برای به گوش رساندن اعتراضات خود نگاه می کنند و رئال را به نوعی نماینده حکومت مرکزی اسپانیا می دانند. با این اوصاف مشخص نیست که چهارشنبه بعد شاهد برگزاری ال کلاسیکو خواهیم بود یا خیر.

هفته ۱۶ لالیگا؛ برد نه‌چندان درخشان رئال مقابل تیم انتهای جدول
کد خبر 469617

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس