از ضرورت تداوم مراقبت‌های پیشگیری از آنفلوآنزا تا پهلوگیری نخستین کشتی کالای اساسی در بوشهر


از ضرورت تداوم مراقبت‌های پیشگیری از آنفلوآنزا تا پهلوگیری نخستین کشتی کالای اساسی در بوشهر

استان‌ها- ایرنا- تاکید وزیر بهداشت بر ضرورت تداوم مراقبت‌ها برای پیشگیری از آنفلوآنزا، آمادگی خوزستان برای مقابله با ملخ صحرایی، تبخیر 2 میلیارد متر مکعب آب دریاچه ارومیه، تخصیص 97 میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم خسارت‌های سیل در زنجان، پیشرفت 98 درصدی نخستین نیروگاه برق نسل جدید در بندرعباس، حل اختلاف یک هزار و 500 هکتار از اراضی موقوفات کشور،...

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که شامگاه هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

وزیر بهداشت: مراقبت‌ها برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا متوقف نشود

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به قم سفر کرده است، با بیان این که ویروس آنفلوآنزا در کشور مهار و روند شیوع آن از سه روز گذشته سیر نزولی پیدا کرده است، گفت: البته این به معنی غفلت از خودمراقبتی و اتخاذ تدابیر پیشگیری از این بیماری نیست.


زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات آماده است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت: زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات آماده شده و در لایه سرویس و محتوا در حال تکمیل است.
حسین فلاح جوشقانی در حاشیه سفر به استان سمنان ابراز داشت: ایجاد شبکه ملی اطلاعات بر اساس سند تبیین شبکه ملی اطلاعات مصوبه شورای عالی فضای مجازی است و بر اساس برآوردها بیش از ۸۵ درصد شبکه تکمیل شده است.
وی با بیان این که هیچ کلمه‌ای به نام اینترنت ملی نداریم و عبارت درست «شبکه ملی اطلاعات» است، اظهار داشت: شبکه اینترنت به معنی اتصال شبکه ها به یکدیگر است و ارتباط کشور با دنیا باید از طریق شبکه ملی اطلاعات برقرار شود.

موسیقی، شاخص همکاری ویژه بین اتریش و سنندج است

رایزن بازرگانی سفارت اتریش در تهران گفت: با توجه به اینکه سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی توسط یونسکو انتخاب شده است موسیقی این شهر می‌تواند شاخص ویژه همکاری بین طرفین باشد.
کریستوف گراب‌مایر در دیدار سفیراتریش با شهردار سنندج با اشاره به اینکه اتریشی‌ها معتقدند موسیقی راه مستقیم نفوذ به قلب مردم است، اضافه کرد: موسیقی و جشن نوروز یکی از مهمترین شاخص‌های برتری شهر سنندج به شمار می‌رود که در این حوزه‌ها می‌توانیم همکاری مطلوبی داشته باشیم.
به گفته این دیپلمات اتریشی، علاوه بر موسیقی، حوزه های پسماند و تله‌کابین در سنندج هم می‌تواند زمینه های همکاری طرفین باشد

رییس سازمان فضایی: اقتدار علمی را به صنعتی و اقتصادی تبدیل می کنیم

مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران در نشست اعضای شورای شهر یزد با اشاره به دستاوردهای فضایی کشور اظهار داشت: در برنامه ۱۰ ساله دوم که برای سال های ۹۵ تا ۱۴۰۴ تدوین شد، در نظر داریم چرخه فناوری فضایی را که به آن دست پیدا کرده‌ایم ، تثبیت و « اقتدار علمی خود را به اقتدار صنعتی و اقتصادی در جهان تبدیل کنیم».

آمادگی خوزستان برای مقابله با ملخ‌ صحرایی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: طبق اعلام فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) و سازمان حفظ نباتات وزارت جهادکشاورزی مبنی بر احتمال هجوم ملخ صحرایی ، آمادگی کامل برای مبارزه با این آفت زیان‌بار در خوزستان وجود دارد و با توجه به تجارب سال زراعی گذشته ، هماهنگی های لازم برای بسیج امکانات و تجهیزات برای مقابله با این آفت در مناطق مختلف استان انجام شده‌است.

۲ میلیارد مترمکعب از آب دریاچه ارومیه تبخیر شد

دبیر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه‌ارومیه در آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد مترمکعب آب دریاچه ارومیه تبخیر شده که رقم بالایی در این شرایط به شمار می‌رود.
خلیل ساعی ارایه راهکارهای علمی برای جلوگیری از تبخیر آب دریاچه ارومیه را یکی از چالش های مهم و محوری ستاد احیا بیان و اضافه کرد: بیشترین میزان تبخیرها مربوط به فصل گرما و تابستان است که از دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی انتظار می رود وارد این مقوله شوند و راهکار ارایه کنند.

تخصیص ۹۷ میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم خسارت‌های سیل در زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۹۷ میلیارد و ۳۷۴ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به پروژه‌های آسیب دیده ناشی از سیل ابتدای امسال در این استان تخصیص یافت.
به گفته عبدالحسین علی اکبری، ابتدای امسال بر اثر جاری شدن سیلاب برخی از راه‌ها و پل‌های استان زنجان دچار خسارت شدند. به همین منظور اعتباراتی از محل منابع ملی برای ترمیم و بازسازی این پروژه های آسیب دیده در حوزه راه تخصیص یافته و علاوه بر اعتبارات ملی، از محل استانی نیز برای جبران خسارت ناشی از سیل ۷۷ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی

اداره کل مدیریت بحران خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای آنی نسبت به ورود یک سامانه بارشی از اواخر روز پنجشنبه به این استان هشدار داد.
براساس اطلاعیه سازمان مدیریت بحران کشور (مورخ ١٩ آذر سازمان هواشناسی کشور) و اطلاعیه مورخ ۲۰ آذرهواشناسی خوزستان درخصوص ورود سامانه بارشی از اواخر وقت روز پنجشنبه٢١ آذر تا اواسط روز شنبه ٢٣ آذر صادر شده است.
در این اطلاعیه آمده است که این سامانه بارشی وقوع رگبار باران، رعدوبرق، تندبادهای لحظه‌ای و احتمال تگرگ در همه نقاط استان به ویژه نیمه جنوبی و شرقی را با خود به همراه دارد، پیش بینی مواج شدن شمال خلیج فارس همراه با رگبار و رعد و برق در ایام مذکور از دیگر هشدارهای ذکر شده در این اطلاعیه است.در این اطلاعیه در خصوص اثر مخاطره سامانه بارشی به آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، شکستن درختان، صاعقه، ریزش برف و تگرگ، مهآلودشدن و کاهش دید، مواج شدن شمال خلیج فارس همراه با بارش باران و لغزندگی جاده ها اشاره شده است

تامین اجتماعی پنج برابر بدهی‌هایش طلب دارد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد در حالی که طلب‌هایش از محل حق بیمه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است و این یعنی تامین اجتماعی پنج برابر بدهی های خود، طلب دارد.
دکتر مصطفی سالاری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان که در محل شرکت ملی ایران ترانسفو برگزار شد، افزود: در روند فعلی، تامین اجتماعی ماهانه ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه می کند که بخش عمده اش حقوق مستمری بگیران و هزینه های بیمارستان ها و مراکز درمانی است.

مسعود سلیمانی: تحریم‌ها بهانه‌ای برای آزار و اذیت مردم ایران است

مسعود سلیمانی پژوهشگر دانشگاه تربیت مدرس گفت: تحریم‌ها، بهانه‌ای در دست دولت آمریکا برای آزار و اذیت‌ ایرانی‌هاست و این دولت با مردم ایران دشمنی دارد.

مسعود سلیمانی استادتمام خون‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس روز شنبه ۱۶ آذر جاری بعد از ۱۴ ماه حبس غیرقانونی در آمریکا با سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به زوریخ، آزاد و تحویل مقامات ایرانی شد.

یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی موقوفات کشور حل اختلاف شد

اختلاف سازمان اوقاف و امور خیریه با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر سر یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین حل شد.

هر کیلو زعفران ۱۱۰ هزار دلار درآمد ارزی برای کشور دارد

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه هر کیلو زعفران ۱۱۰ هزار دلار درآمد ارزی برای کشور به همراه دارد، اعلام کرد: این طلای سرخ ایران به ۵۶ کشور صادر می‌شود و می‌توان گفت در جایگاه اول صادر کننده این محصول در جهان هستیم.

برنامه ریزی برای حضور ۵ میلیون زائر در راهپیمایی اربعین سال آینده

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین کشور گفت: با آسیب‌شناسی راهپیمایی امسال اربعین حسینی برای حضور حدود پنج میلیون زائر در مراسم سال آینده برنامه‌ریزی می‌شود.

پلاسکو نیازمند تاییدیه سازمان نظام مهندسی و آتش‌نشانی است

شهردار منطقه ۱۲ تهران با بیان اینکه ساخت پلاسکو جدید در گرو تایید نقشه از سوی سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی است گفت: با رفع ایرادات نقشه ساختمان پلاسکو این طرح اجرایی خواهد شد.

نخستین کشتی حامل کالای اساسی در بندر بوشهر پهلو گرفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پس از گذشت پنج سال نخستین کشتی حامل کالای اساسی در اسکله بندر بوشهر پهلو گرفت.

پیشرفت ۹۸ درصدی نخستین نیروگاه برق نسل جدید در بندرعباس

نیروگاه هنگام به عنوان نخستین واحد نیروگاهی سیکل ترکیبی نسل جدید موسوم به کلاس F، با بیش از ۹۸درصد پیشرفت در مرحله پیش راه اندازی است و دهه فجر امسال اولین واحد گازی آن وارد مدار شبکه برق سراسری می شود.

۱۰ هزار احکام معوقه قلع و قمع زمین کشاورزی در کشور وجود دارد

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور گفت: در زمان حاضر ۱۰ هزار احکام معوقه مربوط به قلع و قمع و تغییر کاربری زمین کشاورزی در کشور وجود دارد.

صادرات حوزه مهارت فنی‌ و حرفه‌ای ضروری است

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: صادرات حوزه مهارت فنی و حرفه‌ای علاوه بر تامین نیروی کار داخلی یک ضرورت است.

ارزش دانش را با مدرک گرایی زیر پا گذاشتیم

علی اوسط هاشمی همچنین با بیان اینکه ارزش دانش را با مدرک‌گرایی زیرپا گذاشتیم گفت: دستاوردهای مهارت خودباوری و خوداتکایی است.

گزارشها:

کم‌عیاری مدیریت طلایِ کثیف در استان مرکزی
اراک - پسماند و دورریختنی‌های زاید جامد «طلای کثیف» نام گرفته است و با مدیریت اصولی و برنامه مناسب می‌توان از این ثروت به ظاهر ناچیز، فرصتی برای درآمدزایی ایجاد کرد و دامنه مخاطرات برای طبیعت را به حداقل رساند و این چیزی است که در استان مرکزی باید در بوته نقد و نظر کارشناسان قرار گیرد.

خاک گلستان فرسوده می‌شود
گرگان - فرسایش خاک به عنوان پدیده نگران کننده طبیعی و محیط زیستی سال‌های اخیر گلستان، در نتیجه گستره تخریب‌های انسانی و تقویت عوامل طبیعی، آرام و بی سر و صدا موجب فرسودگی و از بین رفتگی مداوم خاک شده و در حال تبدیل شدن به چالش جدی این استان است.

«ال‌پی‌جی» همسفری پرخطر و غیرمجاز
مهاباد- تمایل رانندگان به گازسوز کردن خودروها و از جمله گاز مایع (LPG) با اصلاح نرخ بنزین افزایش یافته و این امر خطرهای احتمالی زیادی را متوجه مردم و به ویژه رانندگان کرده‌است.تغییر قیمت بنزین باعث شد تا طی هفته‌های اخیر شماری از رانندگان از راه‌های مختلف به فکر جبران کمبود سهمیه سوخت خود بیافتندکه خطرناک‌ترین آن استفاده از کپسول‌های گاز مایع (ال‌پی‌جی) در خودروهاست.

کمبود سرمایه، مانع رونق پژوهش

شیراز- کمبود سرمایه اولیه و در گردش واحدهای پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان فارس در کنار سختگیری‌های بانکی در اخذ ضامن و پرداخت منابع، به مانع فرا روی توسعه پژوهش تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید