صدور پروانه حزب جامعه اسلامی مدیران و حزب همدلی مردم تحول خواه


دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی از صدور پروانه حزب جامعه اسلامی مدیران و حزب همدلی مردم تحول خواه خبر داد و گفت: احزابی که گزارش مالی خود را به کمیسیون ارائه نکنند، از یارانه...

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی از صدور پروانه حزب جامعه اسلامی مدیران و حزب همدلی مردم تحول خواه خبر داد و گفت: احزابی که گزارش مالی خود را به کمیسیون ارائه نکنند، از یارانه محروم می شوند .


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ آقای حمید ملانوری مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه امروز سیزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ برگزار شد افزود: در جلسه گذشته کمیسیون ماده ۱۰، اساسنامه و مرامنامه حزب کارگزاران سازندگی ایران بررسی شد که با اصلاحاتی جزئی مورد تصویب قرار گرفت و در جلسه امروز نیز در ادامه گزارش مجمع عمومی و اعضای شورای مرکزی این حزب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی گفت: حزب کارگزاران برای انتخابات شورای مرکزی که مجموعا ۳۵ نفر هستند، کنگره دومرحله ای برگزار می کنند که در یک مرحله ۱۷ نفر و در یک مرحله ۱۸ نفر انتخاب می شوند.

آقای ملانوری ادامه داد: مرحله اول در سال ۹۶ برگزار شده و اکنون مهلت قانونی آن پایان پذیرفته است. کمیسیون ماده ۱۰ امروز تصویب کرد برای انتخاب ۱۷ نفر گروه اول ظرف سه ماه آینده انتخابات برگزار کنند و نتایج کنگره و انتخابات خود را به کمیسیون برای بررسی و تصویب اعلام کنند.

وی گفت : همچنین در رابطه با صلاحیت‌ گروه دوم که مربوط به برگزاری کنگره در تاریخ ۸ آذر ۹۷ بوده، صلاحیت اعضا مورد بررسی و به جز دو نفر صلاحیت مابقی اعضا مورد تأیید کمیسیون قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب همچنین اشاره کرد: گزارش مجمع عمومی حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی به دلیل اینکه کمیسیون به جمع بندی نرسید، برای بررسی بیشتر به جلسات بعدی موکول شد.

آقای ملانوری دستور کار بعدی کمیسیون را صدور پروانه برای دو حزب بود که مراحل تاسیس ، کنگره، راه اندازی دفاتر و تصویب اساسنامه و مرامنامه خود را در دوره های قبل انجام داده اند و در جلسات پیشین کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته بود ، اعلام کرد و گفت : صدور پروانه حزب جامعه اسلامی مدیران با اصلاحات جزئی در اساسنامه و مرامنامه مورد موافقت قرار گرفت و پروانه این حزب صادر می شود و حزب همدلی مردم تحول خواه نیز قبلا پروانه خود را با نام حزب همدلی مردم تهران با گستره استان تهران دریافت کرده بود و تقاضا داده بود محدوده فعالیتشان در سطح ملی انجام شود و نام این حزب تغییر کند که با مصوبه کمیسیون براساس قانون جدید مراحل را طی کردند و امروز با اصلاحاتی در اساسنامه و مرامنامه با توجه به اینکه صلاحیت دونفر از اعضای شورای مرکزی احراز نشد، مجموعا با صدور پروانه با گستره ملی و نام جدید موافقت شد.

آقای ملانوری با بیان اینکه دستور کار بعدی کمیسیون بررسی درخواست تاسیس دو حزب بود، گفت : با تاسیس اولیه دو حزب مجمع ملی کشاورزان ایران و حزب احیاگران تمدن اسلامی- ایرانی موافقت شد که باید مراحل بعدی از جمله برگزاری مجمع عمومی، تأسیس و راه اندازی دفاتر در یک سوم استانهای کشور و تصویب اساسنامه و مرام نامه در مجمع ظرف ۶ ماه اقدام کنند و مدارک خود را به کمیسیون تحویل دهند تا در کمیسیون ماده ۱۰ رسیدگی شود و در رابطه با صدور پروانه آنها تصمیم گیری شود.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی اشاره کرد: در این جلسه گزارش پرونده یکی از احزاب سابق با عنوان سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی موسوم به ادوار تحکیم وحدت مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به تقاضای یکی از اعضای سابق این حزب به نمایندگی از شورای مرکزی سابق به منظور احیای این حزب، این تقاضا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در جلسات بعد از ایشان برای ارائه توضیحات دعوت و در خصوص تقاضای مطرح شده تصمیم گیری شود.

آقای ملانوری در ادامه با اشاره به اینکه شکل‌گیری دو جبهه حزبی جدید به کمیسیون ماده ۱۰ اطلاع داده شد، گفت: جبهه ایستادگی‌ ایران اسلامی و جبهه ائتلاف مردمی ایران اسلامی به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی رسید و می توانند در گستره ملی و برای فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و برای مدت نامحدود فعالیت کنند.
وی گفت : همچنین با اشاره به اینکه درجلسه بعدی این کمیسیون به یارانه احزاب رسیدگی می‌شود، اظهار کرد: تبصره ماده ۱۷ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای اشاره دارد کلیه احزابی که مشمول دریافت کمک هستند، باید گزارش مالی وجوه دریافتی قبلی را به کمیسیون گزارش دهند و مورد تایید کمیسیون قرار گیرد.


آقای ملانوری تأکید کرد: مکاتباتی با احزاب انجام شده است تا گزارش مالی خود را به کمیسیون ارائه کنند اما برخی احزاب هنوز ارائه نکرده اند و اگر حزبی گزارش مالی خود را ارائه نکند و مورد تایید کمیسیون ماده ۱۰ قرار نگیرد، از دریافت یارانه در مراحل بعد محروم می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!