ترک دادن مصرف‌کنندگان ترکیبی مواد مخدر سخت‌تر است؟


ترک دادن مصرف‌کنندگان ترکیبی مواد مخدر سخت‌تر است؟

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: کارشناسان عمدتا به این دلیل نگران بحث چند مصرفی و مصرف ترکیبی هستند که عوارض این نوع مصرف بیشتر از مصرف یک ماده مخدر است و این نوع مصرف در فرآیند ترک نیز مشکلاتی ایجاد کرده و به عبارت روشن‌تر ترک دادن چنین معتادانی سخت‌تر است.

سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران درباره مصرف ترکیبی برخی مواد مخدر، با بیان اینکه اطلاعات ما نشان می‌دهد همچنان الگوی غالب مصرف مواد مخدر، مصرف یک نوع ماده مخدر یا یک ترکیب مواد است، به خبرآنلاین می‌گوید: «به دلایلی گرایش‌هایی به مصرف ترکیبی مواد نیز به وجود آمده که می‌تواند هشداردهنده باشد.»

او ادامه می دهد: «کارشناسان عمدتا به این دلیل نگران بحث چند مصرفی و مصرف ترکیبی هستند که عوارض این نوع مصرف بیشتر از مصرف یک ماده مخدر است و این نوع مصرف در فرآیند ترک نیز مشکلاتی ایجاد کرده و به عبارت روشن‌تر ترک دادن چنین معتادانی سخت‌تر است.»

این مددکار اجتماعی با بیان اینکه دلایل مختلفی می‌توان برای گرایش به چند مصرفی یا مصرف ترکیبی برشمرد، بیان می‌کند: «واقعیت این است که در حوزه مواد مخدر با انواع و اقسام مخدرها و روان‌گردان‌ها مواجه هستیم. این تنوع می‌تواند یکی از دلایل گرایش به چند مصرفی باشد. از طرف دیگر، برخی این دلیل را ذکر می‌کنند که مصرف ترکیبی لذت بیشتری دارد که این موضوع را باید درمانگران اعتیاد بررسی کنند. دلیل دیگر برای چند مصرفی می‌تواند عدم دسترسی به آن نوع ماده مخدر یا محرکی باشد که فرد همواره آن را مصرف می‌کند. وقتی او به چنین موادی دسترسی نداشته باشد ممکن است مصرف مواد دیگر را تجربه کند.»

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

۲۳۵۲۳۵

کد خبر 1330223

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته