فراری چگونه می خواهد چارلز لکلرک بعدی را پیدا کند؟


فرمول یک ایران – مقامات فراری در مصاحبه ای با روزنامه ایتالیایی لاگاتزتا دلو اسپورت سعی کردند در مورد آکادمی رانندگان فراری و نحوه انتخاب راننده های تیمشان نظراتی را بدهند که باهم اینجا این صحبت ها را مرور می کنیم. چارلز لکلرک که امسال رشد فوق العاده ای را از خودش نشان داد و عملکرد تحسین برانگیزی را داشت، منجر به برانگیخته شدن سوالات زیادی در...

فرمول یک ایران – مقامات فراری در مصاحبه ای با روزنامه ایتالیایی لاگاتزتا دلو اسپورت سعی کردند در مورد آکادمی رانندگان فراری و نحوه انتخاب راننده های تیمشان نظراتی را بدهند که باهم اینجا این صحبت ها را مرور می کنیم.

چارلز لکلرک که امسال رشد فوق العاده ای را از خودش نشان داد و عملکرد تحسین برانگیزی را داشت، منجر به برانگیخته شدن سوالات زیادی در مورد آکادمی رانندگان فراری و نحوه انتخاب آنها برای تیم های این کمپانی می باشد. لورنت مکیس، مدیر ورزشی فراری در مورد نحوه انتخاب رانندگان تیم فراری نظراتی را میدهد که باهم مرور می کنیم:

رانندگان را چطور انتخاب می کنید:

جدای از فقط سریع بودن راننده که می توانیم با اندازه گیری های مختلف آنرا محاسبه کنیم. مهمترین چیز برای ما بچه ای است که با فکر بازی کار می کند و مایل به بهبود عملکرد خودش است. هدف ما یافتن راننده برای فرمول 1 نیست، بلکه یافتن راننده‌ای است که به اندازه کافی خوب باشد برای اینکه در آینده در یک فراری رانندگی کند.

فراری چگونه می خواهد چارلز لکلرک بعدی را پیدا کند؟فراری چگونه می خواهد چارلز لکلرک بعدی را پیدا کند؟ آکادمی فراری 2019

رانندگان جدید، رابرت شوارتزمن و مارکوس آرمسترانگ، آیا آنها شبیه چارلز لکلرک هستند؟

امسال هردو خوب بوده اند مخصوصا در فرمول 3 ای که رقابت سختی در آن در جریان بود و توانستند در رده های اول و دوم فصل را تمام کنند اما چارلز این کارها(این موفقیت) را چندین بار انجام داده است ولی نه همیشه! چارلز با فراری سرعت خود را در هر 3 الی 4 مسابقه بهبود بخشید. بنابراین باید صبر کنیم و ببینیم که قبل از مقایسه آنها با لکلرک، چگونه رابرت و مارکوس در فرمول 2 عمل می کنند.

آیا استعدادیابی دارید که به شما در یافتن این راننده ها کمک می کند؟

برای در اختیار گرفتن رانندگان برای خودروهای تک سرنشین، تیم بزرگی را در اختیار داریم که بتوانیم استعدادهایی را خودمان پیدا کنیم و در این حوزه(استعدادیابی) پیشرفت هایی را نیز داشتیم و می توانیم حتی رانندگانی که در کشور های دوردست نیز هستند را دنبال کنیم

برای کارتینگ، ما با “تونی کارت” همکاری داریم و او ما را از با استعدادترین رانندگان مطلع می کند. سپس آنها را به فیورانو دعوت می کنیم و در آنجا تست هایی را انجام می دهیم و بدیهی است برخی از راننده ها با ماشین فرمول 4 تست می دهند و رانندگان کاملا متمرکز هستند که سریعترین دور ممکن خودشان را ثبت کنند.

برای رشد این استعدادها چقدر مهم است که فراری تعدادی مشتری دارد که آنها را برای اولین بار ارسال کند؟

یک قدم متوسط قبل از رسیدن به فراری لازم است. لکلرک اثبات کامل این امر است. اما استعداد همه چیز را فریب می دهد. اگر استعدادی واقعی پیدا کنیم ، همه می آیند و از او درخواست می کنند ، حتی تیم هایی که هیچ ارتباطی با فراری ندارند.

فراری چگونه می خواهد چارلز لکلرک بعدی را پیدا کند؟فراری چگونه می خواهد چارلز لکلرک بعدی را پیدا کند؟ مارکو ماتاسا و کارلوس ساینز

مارکو ماتاسا، مهندس سابق کارلوس ساینز در تیم فرمول یک تورو روسو که اکنون برای فراری کار می کند و به دنبال نسل بعدی استعدادهاست:

رانندگان به من مانند یک کشیک روحانی نگاه می کنند. با هرکدام از آنها یک رابطه ای پر از اعتماد و محرمانه بینمان برقرار است. تفاوت چندانی با دورانی ندارد که من در فرمول یک با رانندگان کار می کردم تادر فرمول یک کارشان را شروع کنند. حتی وقتیکه به آنها آموزش می دادم، وقتی این شانس پیش آمد که برای فراری کار کنم لحظه ای درنگ نکردم. من اهل مودنا هستم، بنابراین این شغل برای من به معنای بازگشت به خانه بود. این یک رویایی بود که به حقیقت پیوست.

شما در یک راننده به دنبال چه چیزی می گردید؟

ماتاسا: “آنچه ما به دنبال آن هستیم چیزی است که ما آن را استعداد می نامیم، اما در سن آنها درک این مسئله که دقیقا استعداد آنها چیست کار بسیار دشواری است. بعضی از رانندگان بلافاصله خیلی سریع هستند، اما سپس گویی به دیوار برخورد می کنند و نمی توانند در عملکردشان پیشرفتی را ایجاد کنند. اما در عوض، یک استعداد واقعی می تواند رشد کندی را داشته باشد اما پتانسیل و ظرفیت به مراتب بیشتری(برای پیشرفت) را داشته باشند.

تعریف شما از استعداد چیست؟

ماتاسا: فیلمی به نام” Amici Miei “وجود دارد، هنگامی که آنها می پرسند نبوغ چیست، پاسخشان “تصور” است. درک کامل و قدرت سریع فکر کردن.خب، برای راننده ها نیز همین است. راننده ای که با استعداد است، کارهایی را انجام می دهد که توضیح آنها غیرممکن است.

برنامه در آکادمی رانندگان فراری از چه برنامه هایی تشکیل شده است؟

ماتاسا: “ما یک برنامه روزانه داریم که فعالیت های بدنی، ذهنی و فنی را با هم ترکیب می کنیم. جدای از آن، ما مکان های تحقیقاتی در سرتاسر ایتالیا داریم که می توانیم ببینیم رانندگان چگونه رفتار می کنند.

“خیلی سریع بودن کافی نیست. هدف این است که آنها یک روز در تیم فرمول یک فراری رانندگی کنند، بنابراین آنها باید به ارزش برند ما احترام بگذارند و همچنین آنها را برای روابط با رسانه ها آماده کنند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا