آمریکا خواستار گفتگوی کنسولی با ایرانی شد


آمریکا خواستار گفتگوی کنسولی با ایرانی شد

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران خواستار گفتگوی کنسولی با تهران شد.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در گفتگو با رادیوی عمومی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) در خصوص تبادل زندانیان میان کشورش و ایران اظهار داشت: من با ژیو وانگ در زوریخ و در چارچوب مبادله زندانیان ملاقات کردم. مقامات سوئیس که شرکای فوق‌ العاده ما بوده‌ اند، توانستند تبادل را عملی کنند.

هوک افزود: ما روابط دیپلماتیک با حکومت ایران نداریم و هم اکنون نیز برای ۴۰ سال است که اینطور شده است و سوئیس به عنوان حافظ منافع ما در ایران شناخته شده است. سفیر سوئیس در ایران مرتباً با ژیو وانگ ملاقات می‌ کرد و طی چند هفته گذشته من با او درباره بازگرداندن این فرد به کشور مذاکره و کار کرده بودم.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران تصریح کرد: قصد دارم خواستار گفتگوی کنسولی با ایرانی‌‌ها شوم تا بتوانیم بقیه آمریکایی‌ های را از ایران خارج کنیم؛ البته این واقعا یک موضوع مرتبط با ایرانی‌‌ها است؛ اما ما آمادگی داریم و امیدوار هستیم.

پیش از این ایران اقدام به آزاد کردن ژیو وانگ (شهروند آمریکایی چینی الاصل که سه سال قبل به جرم جاسوسی در ایران دستگیر و به ده سال حبس محکوم شد) نموده و آمریکا هم در پاسخ مسعود سلیمانی (استاد و پژوهشگر ایرانی که از اکتبر سال 2018 در بازداشت نیروهای امنیتی و پلیس فدرال آمریکا بود) را آزاد نمود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...