آغاز عملیات احداث کارخانه روکش لاستیک در راور


آغاز عملیات احداث کارخانه روکش لاستیک در راور

با حضور صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ رئیس بانک صنعت و معدن و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استان کلنگ احداث کارخانه روکش لاستیک در شهرستان راور با اشتغال‌زایی 200 نفر به زمین زده شد.

محمدرضا پورابراهیمی در این آیین بیان کرد: در شرایط سخت اقتصادی که دشمنان برای ما ایجاد کرده اند، اما استان کرمان همچنان پیشگام در عرصه های اقتصادی است و شهرستان راور یکی از مناطق مهم ما در اجرای پروژه ها است.

وی افزود: علی رغم مشکلات اقتصادی به وجود آمده، سالانه به طور متوسط ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان کرمان انجام شده و این روند ادامه دارد.

پورابراهیمی ادامه داد: کارخانه روکش لاستیک راور قرار بود در تابستان کلنگ زنی شود که با مقداری تاخیر مواجه شد و باتوجه به تغییرات نرخ ارز پیش بینی می‌شود میزان سرمایه گذاری بیش ۱۰۰ میلیارد تومان شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه این پروژه در کمتر از ۱۸ ماه عملیاتی شود، گفت: ۴۰ درصد ظرفیت معادن کشور در استان کرمان است و شهرستان راور هم ظرفیت خوبی در این حوزه دارد که با پشتیبانی بانک تخصصی صنعت و معدن می‌توان رونقی را در این بخش ایجاد کرد.

وی اجرای این پروژه را آغازی برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی در راور دانست و بیان کرد: امروز بخش عمده ای از صنعت لاستیک‌ سنگین و نیم سنگین کشور وارداتی است که بخش عمده ای از ارز کشور از این طریق خارج می‌شود.

وی گفت: پروژه جدید لاستیک های سنگین و فوق سنگین را در کرمان به زودی عملیات خواهیم کرد که استان را قطب تولید لاستیک کشور مطرح می‌کند.

به گزارش ایسنا، این کارخانه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان احداث می شود که ۵۰ میلیارد تومان آن از سوی بانک صنعت و معدن و ۵۰ میلیاد تومان نیز توسط سرمایه گذار خصوصی تامین شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس