ترامپ یهودیت را به عنوان یک «ملیت» به رسمیت می‌شناسد


ترامپ یهودیت را به عنوان یک «ملیت» به رسمیت می‌شناسد

قرار است دونالد ترامپ فرمانی اجرایی را امضا کند که طبق آن، یهودیت به عنوان یک ملیت به رسمیت شناخته شود.

ترامپ یهودیت را به عنوان یک «ملیت» به رسمیت می‌شناسدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، یک مقام کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه فرمانی اجرایی را به امضا خواهد رساند که طبق آن، یهودیت نه تنها به عنوان یک مذهب، بلکه به عنوان یک ملیت به رسمیت شناخته خواهد شد؛ به گفته این مقام کاخ سفید، دولت ترامپ معتقد است با انجام این اقدام می‌تواند با «یهودی ستیزی» در دانشگاه‌ها مبارزه کند.

به نوشته سی ان ان، این فرمان به دولت ترامپ اجازه می‌دهد گام‌های بیشتری را در «مبارزه با احساسات ضد اسرائیلی در محوطه دانشگاه‌ها» بردارد و از دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها بخواهد با جنبش‌های ضد اسرائیلی و نیز منابع مالی آن‌ها به عنوان جنبش‌های طرفدار «تبعیض ملیتی» برخورد کنند.

همچنین طبق اعلام مقامات دولتی آمریکا این فرمان سبب خواهد شد بخشی از قانون حقوق مدنی فدرال سال ۱۹۶۴ اجرا شود که از مؤسسات آموزشی استفاده کننده از صندوق فدرال می‌خواهد تا دست به اقدامات تبعیض آمیز بر اساس ملیت نزنند.

به دلیل آنکه در قانون حقوق مدنی آمریکا اشاره‌ای به دین نشده، دولت ترامپ می‌خواهد با تفسیر کردن یهودیت به عنوان «ملیت» قادر باشد دانشگاه‌ها را مورد مجازات قرار دهد. همچنین طبق اعلام رسانه ها، جرد کوشنر، داماد ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید انجام این اقدام را پیگیری کرده است.

امضای این فرمان اجرایی، تنها چند روز پس از آن انجام می‌شود که چندین گروه یهودی، از ترامپ بخاطر سخنرانی روز شنبه وی در یک سازمان آمریکایی-اسرائیلی انتقاد کردند. این گروه‌های یهودی، ترامپ را متهم کردند که در سخنرانی خود از کلیشه‌های یهودی‌ستیزانه استفاده کرده بود.

ترامپ در نشست ملی شورای «آمریکایی-اسرائیلی» در فلوریدا گفته بود بسیاری از حاضران در این نشست دارای ثروت و املاک و مستغلات هستند و ثروت آنها سبب جهت گیری رأی آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا خواهد شد.

وی گفته بود: بسیاری از شماها در تجارت املاک و مستغلات هستید؛ چرا که من شما‌ها را خوب می‌شناسم. شما‌ها قاتلانی بی رحم هستید و ابدا انسان‌های خوبی نیستید. شما چاره‌ای ندارید جز آن که به من رأی دهید. شما گزینه دیگری ندارید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403