آئودی Q7 فیس لیفت نه تنها از نظر طراحی به سایر محصولات این خودروساز آلمانی نزدیکتر شده بلکه با قوای محرکهی پلاگین هیبریدی جدیدی نیز معرفی گردیده که دارای دو خروجی متفاوت میباشد. این شاسیبلند لوکس و پلاگین هیبریدی در دو نسخه Q7 55 TFSle و Q7 60 TFSle عرضه خواهد شد.
در قلب این قدبلند جذاب پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری توربو با قدرت 335 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتون متر قرار گرفته است. یک پیشرانه الکتریکی هم وجود دارد که در نسخهی 55 TFSle قدرت 375 اسبی و گشتاور 600 نیوتون متری تولید کرده درحالیکه قدرت و گشتاور این پیشرانه الکتریکی در نسخه قویتر Q7 60 TFSle به ترتیب 450 اسب بخار و 700 نیوتون متر میباشد.
این پیشرانه الکتریکی با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ادغام گردیده و مجموعه باتری آبخنک 17.3 کیلووات ساعتی نیز انرژی پیشرانه را تأمین میکند. آئودی ادعا میکند مدلهای پلاگین هیبریدی یاد شده حداکثر برد الکتریکی 43 کیلومتری خواهند داشت.
آئودی Q7 60 TFSle در حالت بوست خود شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.7 ثانیهای را ثبت میکند درحالیکه نسخه ضعیفتر شتاب 5.9 ثانیهای دارد. حداکثر سرعت هر دو خودرو به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده درحالیکه حداکثر سرعت آنها در حالت الکتریکی به 135 کیلومتر در ساعت میرسد.
مصرف سوخت این شاسیبلند لوکس نیز 3 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده و در هر کیلومتر نیز بین 64 تا 69 گرم دیاکسید کربن تولید میکند.
جدیدترین محصول پلاگین هیبریدی آئودی بهصورت استاندارد با سیستم مدیریت هیبریدی پیشرفتهای عرضه میشود که خودرو را در حالت تمام الکتریکی استارت میزند. همچنین حالت هیبریدی با دو گزینه اتو و هلد در دسترس است. در حالت اتو ترکیب بنزین/برق برای استفاده در مسیرهای پیشنهادی مورد استفاده قرار گرفته و بخش اعظم قدرت الکتریکی برای رانندگی داخل شهر و ترافیک ذخیره میشود. اگر حالت هلد را انتخاب کنید سطح فعلی باتری حفظ شده که این نیز به لطف سیستم ریکاوری انرژی ترمز میسر میگردد.
این سیستم هیبریدی با حالتی به نام freewheeling عرضه میشود که پیشرانه را خاموش کرده و انرژی جنبشی را به باتری بازمیگرداند. آئودی ادعا میکند با این سیستم تا 25 کیلووات قدرت را میتوان احیا کرد.
آئودی میخواهد تا پایان سال جاری 5 خودروی پلاگین هیبریدی جدید را در اروپا معرفی کند که شامل مدلهای Q7، Q5، A8، A6 و A7 اسپورت بک میباشد.