سه واحد قصابی در سنندج پلمب شد


سه واحد قصابی در سنندج پلمب شد

سنندج - ایرنا - مسوول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی کردستان گفت: سه واحد قصابی به علت عرضه گوشت غیر قابل مصرف در منطقه بهاران شهر سنندج با حکم مقام قضایی پلمب شد.

محمد طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جریان بازدید گروه های ستادی این اداره کل در روز گذشته از مراکز تهیه و توزیع فروارده‎های خام دامی تخلف سه واحد محرز شد و در نهایت اداره کل دامپزشکی به جرl تهدید علیه بهداشت عمومی از آنان به مراجع قضایی شکایت برد.

وی اضافه کرد: کارشناسان پس از ضبط ۶۰ کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف و فاسد واحدها را به مراجع قضایی معرفی و مقام قضایی دستور پلمب هر سه مرکز را صادر کردند.

طاهری افزود: در سال جاری تا کنون در قالب بازدیدهای مختلف کارشناسان دامپزشکی و شکایت این اداره کل مراجع قضایی دستور پلمب ۱۹ واحد تهیه و توزیع فرآورده های دام و طیور را صادر کرده است.

مسوول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی کردستان یادآور شد: سامانه پیغامگیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی کردستان آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه تخلفات عرضه فرآورده های خام دامی در سراسر استان است.

جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

هم اکنون در این استان ۷۶۸ واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و سایر با ظرفیت سالانه ۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۴۹ قطعه فعال است.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه حدود ۲۴ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر از دام های استان تولید می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...