کارگروه هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی در لرستان تشکیل شد


کارگروه هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی در لرستان تشکیل شد

خرم‌آباد - ایرنا - نخستین جلسه کارگروه هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی با هدف هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های دولتی، ظرفیت‌های خودجوش مردمی و موسسات خصوصی در لرستان تشکیل شد.

به گزارش ایرنا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این جلسه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل این کارگروه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این دستورالعمل بر لزوم هم افزایی و توسعه ظرفیت‌های استانی برای گسترش، توسعه و تعمیق محتوا و خدمات فرهنگی و هنری ایرانی اسلامی سالم، مفید و ایمن در فضای مجازی تاکید شده است.
احمد حسین فتایی افزود: حفظ و ترویج خرده فرهنگ‌ها و آداب و رسوم بومی و منطقه‌ای، گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی در فضای مجازی، پیشگیری از بروز یا گسترش آسیب‌های اجتماعی، رشد مصرف کالاهای ایرانی اسلامی در فضای مجازی و تقویت بنیان خانواده و بهبود نظم و ارتباطات اجتماعی، اهداف این دستور العمل را شامل می شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: بسترسازی و برنامه‌ریزی در جهت گسترش کسب و کارهای نوین استان در فضای مجازی، فرهنگ‌سازی و ارتقاء سواد فضای مجازی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی استان، گسترش کمی و کیفی محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی استان و تسهیل در ایجاد مراکز شتاب‌دهنده فرهنگی دیجیتال و فعال سازی تشکل‌ها و اتحادیه فعالان فضای مجازی از مهمترین وظایف این کارگروه برای نیل به اهداف ذکر شده است.
فتایی اظهار داشت:توجه به استفاده از ظرفیت‌ های دولتی، مردمی و خصوصی استان در راستای اجرای این طرح بسیار مهم است که اعضای کارگروه باید به خوبی مد نظر قرار دهند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت بهسازی فضای مجازی در استان‌ها، گفت: ریاست این کارگروه در استان به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری آن به معاونان فرهنگی این ادارات کل واگذار شده و دبیرخانه استانی کارگروه به دنبال استفاده از تمام موجودی و توانمندی استان برای تحقق اهداف کلی طرح می باشد.
ناصر دولتشاه افزود: دستور العمل در قالب مکاتبه اداری به اعضا ابلاغ شده و در این جلسه نظرات و پیشنهادات مطرح و راهکارهای مناسب را طراحی و تبیین خواهیم نمود.
در ادامه این جلسه، اعضای حاضر به بیان دیدگاه های خود در راستای اجرای این طرح در استان پرداخته و بر لزوم حمایت ویژه مقامات ارشد استان از این کارگروه تاکید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط