کارگاه آموزشی کارکنان دفاتر بین‌الملل دانشگاه‌های کشور در یزد برگزار شد


کارگاه آموزشی کارکنان دفاتر بین‌الملل دانشگاه‌های کشور در یزد برگزار شد

یزد - ایرنا- برای اولین بار کارگاه آموزشی و مهارت افزایی کارکنان معاونت‌ها، ادارات و دفاتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، مؤسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشو روز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد.

در این کارگاه یک‌ روزه که با همکاری‌ مرکز همکاری‌های علمی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری و مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه یزد برگزار شد ،معاون همکاری‌های علمی سازمان‌های تخصصی مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت گفت: ظرف چند سال گذشته برنامه‌های خاصی در مرکز همکاری‌های علمی وزارت علوم وجود داشته و جلساتی با حضور مدیران بین‌الملل به صورت سالانه و نیز با مدیران منتخب بین الملل به طور فصلی برگزار و مسائل و سؤالات آنها در حوزه روابط بین‌الملل مطرح و حل و فصل می‌شد اما جلسه‌ای که مختص کارشناسان باشد، وجود نداشت بنابراین پیشنهاد دانشگاه یزد مورد استقبال قرار گرفت.

« عطاالله کوهیان » افزود: دفتر همکاری‌های علمی سازمان‌های تخصصی مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت عتف همچنین از پیشنهاد ریاست دانشگاه یزد، در خصوص برگزاری هرساله کارگاه‌های آموزشی به متولی‌گری این دانشگاه و ایجاد دبیرخانه مربوط به آن استقبال خواهد کرد.

وی اظهار داشت: لزوم فراگیری علوم مختلف از سایر کشورها، ضرورت ارتباط، تعاملات علمی و انجام فعالیت‌های مشترک با آنها را ایجاب می‌کند. این موضوع نه‌تنها در قالب برنامه‌های وزارت عتف بلکه در راستای سیاست‌های کلان کشوری و مطابق با برنامه‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری نیز می‌باشد.

همچنین مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد گفت: سال گذشته ایده برگزاری از جانب دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد مطرح و با تأیید دکتر محمدصالح اولیا ریاست وقت دانشگاه یزد و استقبال رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت عتف در دانشگاه یزد در حال برگزاری است.

« محمدعلی حداد » در خصوص اهمیت فعالیت‌های بین‌الملل افزود: با توجه به تغییرات سریع دنیای امروز، دانشگاه‌های کشور نیز در این تغییرات حضور دارند و می‌بایست خود را مطابق آنها وفق بدهند و فعالیت‌های خود را به روز کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر در مجموعه وزارت عتف توجه خاصی به موضوع همکاری‌های بین‌الملل و تعامل درست و منطبق با منافع کشور صورت گرفته که از آن جمله ارزیابی عملکرد بین‌المللی دانشگاه‌ها، تدوین و تعریف جدید از آیین‌نامه ارتقای اعضای هییت علمی و تشکیل کارگروه تخصصی در بین دانشگاه کشور و کشورهای هدف است.

وی ادامه داد: لازمه اجرای این تصمیات، آشنایی با مقررات و رویکرد خاصی است که دانشگاه‌ها باید برای حل مشکلات و مسائل خود در حوزه فعالیت‌های بین‌الملل اتخاذ کنند و از طرفی خروجی چنین کارگاه‌ها و نشست‌هایی منجر به افزایش هم‌افزایی تجربیاتی است که دانشگاه های مختلف تجربه می‌کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد، برگزاری این کارگاه‌ها، بسترساز ایجاد شبکه‌ای در بین کارکنان دفاتر بین الملل دانشگاه های کشور باشد تا بدین طریق رسیدن به اهداف حوزه بین‌الملل تسهیل یابد.

امسال تعداد دانشجویان استان یزد که در ۶۷ مرکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند، حدود ۷۰ هزار نفر و تعداد طلاب ۲۸ مدرسه دینی برادران و خواهران حدود پنج هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان