آبشار کبوترلانه


آبشار کبوترلانه یا کموتر لو در دل صخره‌های رویایی در بخش بِسوم یا بسطام شهرستان الشتر واقع‌شده که داری طبیعت بکر و زیبایی است. در دل صخره‌های رؤیایی در بخش بسطام شهرستان سلسله واقع‌شده که داری طبیعت بکر و زیبایی است، در مسیر رسیدن به این آبشار قدم‌به‌قدم و لحظه‌به‌لحظه تصاویر تازه‌ای در قاب چشمانمان […] نوشته آبشار کبوترلانه اولین بار در جامع...

آبشار کبوترلانه یا کموتر لو در دل صخره‌های رویایی در بخش بِسوم یا بسطام شهرستان الشتر واقع‌شده که داری طبیعت بکر و زیبایی است. در دل صخره‌های رؤیایی در بخش بسطام شهرستان سلسله واقع‌شده که داری طبیعت بکر و زیبایی است، در مسیر رسیدن به این آبشار قدم‌به‌قدم و لحظه‌به‌لحظه تصاویر تازه‌ای در قاب چشمانمان جای می‌گیرد هر چه قدر که پیش‌تر می‌رویم لذت بیشتری از سفر را حس می‌کنیم.در این منطقه خوش آب‌وهوا انواع درختان کوهی ازجمله پسته و زالزالک وحشی وجود دارد، آبشار کبوتر لو حدود ۶ ماه از سال از دل صخره بیرون می‌جهد.

نزدیکی محل به خرم‌آباد باعث شده است که مردم از سراسر ایران به دیدن این منطقه بیایند و به سبب نزدیکی به مرکز استان حتما سری به آبشار بزنند.متاسفانه در سال‌های اخیر گردشگری غیرمسئولانه صدمات بسیاری به این منطقه وارد کرده است.تورهای گردشگری بیش از توان اکولوژیک این منطقه به آن گردشگر وارد می‌کنند که این امر باعث شده است منطقه آسیب ببیند.

آبشار کبوترلانهآبشار کبوترلانه

بسطام منطقه‌ای مهم در زاگرس

این منطقه یکی از مناطق مهم طبیعت و محیط زیست لرستان است.این منطقه در جوار منطقه حفاظت شده اسبی کوه خرم آباد قرار دارد و زیستگاه پلنگ ایرانی است.همچنین تنوع زیستی این منطقه مثال زدنی است.بسطام دارای جنگل‌های بلوط متراکم است و یک ذخیرگاه مهم جنگلی است.متاسفانه گردشگری غیرمسئولانه صدمه زیادی به طبیعت منطقه وارد کرده است.بیشترین صدمه را نیز مردم بومی و تورهای گردشگری داخل لرستان به این منطفه وارد کرده‌اند.

در بهار باید این منطقه به طور دائم پایش شود.هم محیط زیست باید این کار را انجام بدهد و هم سمن‌های محیط زیستی در استان.لرستان به عنوان قلب زاگرس نیازمند توجه بیشتر در زمینه جنگل‌داری است.

آبشار کبوترلانهآبشار کبوترلانهآبشار کبوترلانهآبشار کبوترلانهآبشار کبوترلانهآبشار کبوترلانه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی