تصاویر | هنرمندان مطرح در مراسم تشییع پیکر تورج شعبانخانی | حضور سیمین غانم


تصاویر | هنرمندان مطرح در مراسم تشییع پیکر تورج شعبانخانی | حضور سیمین غانم

مراسم تشییع پیکر زنده یاد تورج شعبانخانی آهنگساز و خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ، صبح چهارشنبه 20 آذر 1398 از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پیکر تورج شعبانخانی هنرمند پیشکسوت موسیقی پاپ ایرانی و خالق ترانه «بهار بهار» ـ چهارشنبه ۲۰ آذر ماه از مقابل ساختمان تالار وحدت تشییع شد.

در مراسم تشییع پیکر این هنرمند، جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی و افرادی چون محمد اله‌یاری (مدیر کل دفتر موسیقی)، علی ثابت‌نیا (مدیرعامل انجمن موسیقی)، شهرام صارمی (آهنگساز و پژوهشگر موسیقی)، محمدعلی بهمنی (شاعر و رئیس شورای شعر دفتر موسیقی)، عبدالجبار کاکایی‌ (شاعر و ترانه‌سرا)، اکبر آزاد (شاعر و ترانه‌سرا)، سیمین غانم (خواننده)، ویگن داوودی (آهنگ‌ساز و صدابردار) و سیدعباس سجادی (شاعر و ترانه‌سرا) و ... به همراه دوستان و خانواده آن مرحوم حضور داشتند.

سیمین غانم در این مراسم با عرض تسلیت به اهل هنر و بستگان آن مرحوم گفت: تورج را همه علاقه‌مندان به موسیقی می‌شناسند. او یکی از پاک‌ترین انسان‌هایی بود که دیده بودم. روحیه‌ای لطیف و حساس داشت. علیرغم مشکلات و شرایطی که داشت در ایران ماند و کارهای سطح پایین را قبول نمی‌کرد. آخرین چیزی که گفت این بود که «دلم از روزگار گرفته چون کارهای زیادی برای موسیقی کردم ولی آنگونه که باید بازخورد مالی و معنوی برایم نداشت.»

تورج شعبانخانی فعالیت حرفه‌ای موسیقی خود را با موسیقی متن و آهنگسازی فیلم آدمک و معرفی فریدون فروغی شروع کرد. او با بسیاری از هنرمندان موسیقی ایرانی نیز همکاری داشته‌ است. این هنرمند بعد از انقلاب به همراه تعداد معدودی از خوانندگان و هنرمندان در ایران ماند و در این سال‌ها ضمن آهنگسازی برای خوانندگان قدیمی، با هنرمندان بسیاری نظیر رضا آریایی، ناصر عبداللهی و محمدرضا عیوضی همکاری داشته‌ است.

او متولد ۱۳۲۹ بود که ترانه بهار بهار یکی از آثار ماندگار این هنرمند به حساب می‌آید. شعبانخانی ۱۵ بهمن ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد و هجدهم آذرماه ۹۸ در سن ۶۹ سالگی درگذشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن