فرماندار میانه: هلال احمر نقش محوری در رفع دغدغه مردم مناطق زلزله زده داشت


فرماندار میانه: هلال احمر نقش محوری در رفع دغدغه مردم مناطق زلزله زده داشت

تبریز- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه میانه با اشاره به توانمندی بالای جوانان در فعالیت های داوطلبانه هلال احمر و عوامل متخصص امدادی گفت: نیروهای هلال احمر نقش مهمی در رفع دغدغه و کمک رسانی به مردم مناطق زلزله زده داشتند.

محمدرضا مشایخی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی داوطلب و تجلیل از امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان میانه و سراب در امر امدادرسانی به مناطق زلزله زده استان، امدادرسانی از سوی جمعیت هلال احمر استان و شهرستان را در حد مطلوب ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه امدادرسانی و کمک به حادثه دیدگان از جمله اهداف متعالی و خداپسندانه است، افزود: جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی، بدون هیچ چشمداشت به صورت داوطلبانه به بهترین نحو ممکن در اثبات این موضوع اهتمام ورزیده است.

فرماندار میانه گفت: جمعیت هلال احمر با مدیریت و روحیه جهادی در ابعاد مختلف؛ حوادث و آسیب‏ ها را شناسایی کرده و راه‏ های پیشگیری از آنها را با ارائه آموزش های لازم بین آحاد مردم نهادینه می سازد که در این میان نقش جوانان و فعالان جمعیت هلال احمر که بدون هیچ چشم داشت و خستگی مشغول انجام خدمت رسانی هستند؛ یک کار ماندگار است .

مشایخی اظهارکرد: امدادگران با انجام ماموریت های سخت در مواقع ضروری به مردم و نیازمندان خدمت می کنند که این حضور امدادگران در عرصه های مختلف از جمله بحران و سوانح طبیعی مانند زلزله اخیر شهرستان میانه به طور قطع مورد رضایت خداوند قرار خواهد گرفت.

فرماندار ویژه میانه همچنین با اشاره به اینکه ۱۸۰۹ نفر متقاضی دریافت تسهیلات بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی برای تعیین سکونت خود شدند، افزود: از این تعداد برای ۱۴۵۸ نفر تسهیلات اولیه ۳ میلیون تومانی واریز شده و ۴۰۰ نفر تسهیلات کامل ۱۰ میلیون تومانی را با تحویل چادر دریافت کرده اند.

مشایخی از احداث و تحویل ۱۱۰ اتاقک از سوی بنیاد مسکن و استقرار ۱۸۰ کانکس در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: ۲۴۰ پرونده برای احداث دائمی مسکن تشکیل شده و به بانک ها معرفی شده اند که در حال حاضر ۲۵ واحد پی کنی و اسکلت بندی شده است.

فرماندار میانه به تدارک انبار مصالح و آهن آلات ساختمانی در شهر ترک مرکز بخش کندوان و روستای صومعه علیا از توابع بخش ترکمانچای اشاره کرد و گفت: آهن آلات از طریق بنیاد مسکن و سیمان رایگان به ارزش ۷ میلیارد تومان از طریق بنیاد مستضعفان تامین شده است تا هرچه زودتر کار احداث منازل دائمی زلزله زدگان با ضریب ایمنی بالا به اتمام برسد.

وی به شایعات موجود در فضاهای عینی و مجازی مبنی بر اسکان عده ای در چادرها با توجه به برف و سرما اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در فضای خاص و انتخابات واقع شده ایم سوء استفاده هایی صورت می گیرد که به دور از شان بوده و این اقدامات سبب می شود تا تلاش تمامی عوامل امدادی و اجرایی و خیرین و تمامی صنوف و مردم زیر سوال برود .

مشایخی با اشاره به اقدامات انجام یافته از جمله تحویل کانکس ها و اتاقک ها همچنین پرداخت کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی در مناطق زلزله زده اظهار کرد: به کسانی که ۳ میلیون تومان از کمک بلاعوض را دریافت کرده اند در صورت تحویل چادر ۷ میلیون تومان باقی مانده تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه عده ای برای نگهداری اسباب و وسایل خود از چادرها استفاده می کنند، گفت: تا آخرین لحظه و تا رفع کامل مشکلات مردم مناطق زلزله زده در کنار آنها بوده و برای رفع دغدغه کامل و عادی شدن جریان زندگی مردم این مناطق خدمات رسانی خواهیم کرد.

در این آئین با حضور فرماندار میانه و مسئولان جمعیت هلال احمر استان از امدادگران شهرستان میانه و سراب تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، زلزله ۵.۹ ریشتری آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ۹۸ اتفاق افتاد .

در این زلزله بیش از ۱۲ هزار نفر در شهرستان های میانه و سراب خانه خود را از دست دادند و در زمان حاضر بیشترشان در اتاقک های اسکان موقت زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!