4 بنای تاریخی به تملک اداره میراث فرهنگی نایین درآمد


4 بنای تاریخی به تملک اداره میراث فرهنگی نایین درآمد

اصفهان- ایرنا- رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نایین از تملک چهار بنای تاریخی این شهرستان در یک سال گذشته خبر داد.

محمود مدنیان روز چهارشنبه گفت: با توجه به پیگیری‌ صورت گرفته توسط اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان و به‌منظور داشتن اختیارات کامل برای نظارت و مرمت، چند بنای تاریخی مهم این شهرستان شامل نارین‌قلعه، نواقلی کلوان، نواقلی بازار و خانه تاریخی پیرنیا تحت مالکیت این اداره درآمد.

وی افزود: نارین‌قلعه، نواقلی کلوان و نواقلی بازار پیش از این تحت تملک اداره امور مالیاتی و خانه تاریخی پیرنیا تحت تملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

مدنیان یادآور شد: نارین‌قلعه متعلق به دوره پیش از اسلام به‌عنوان قدیمی‌ترین بنای تاریخی نایین، خانه تاریخی پیرنیا متعلق به دوره صفویه و ۲ بنای دیگر متعلق به دوره قاجار است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون نیز تلاش برای تملک ۲ بنای تاریخی دیگر این شهرستان شامل قلعه محمدیه و قلعه رستم بافران از طرف این اداره در حال پیگیری است.

شهرستان نایین با بیش از یکهزار و ۲۰۰ اثر تاریخی که ۹۶ اثر آنها به ثبت ملی رسیده است، در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی