سازوکار آموزش و پرورش برای استفاده از پیام رسان های داخلی چیست ؟


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ضوابط استفاده از پیام رسان‌های داخلی از طریق حراست آموزش و پرورش به تمام استان‌ها ابلاغ شده است.

سازوکار آموزش و پرورش برای استفاده از پیام رسان های داخلی چیست ؟علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تهمیدات آموزش و پرورش برای استفاده از پیام رسان‌های داخلی در مدارس اظهار کرد: ضوابط استفاده از پیام رسان‌های داخلی از طریق حراست آموزش و پرورش به تمام استان‌ها ابلاغ شده است.

او افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و ماموریت‌های این وزارتخانه در حد امکان، اطلاع رسانی کافی انجام شده است؛ بر همین اساس مدارس هم اجازه ندارند استفاده از پیام رسان‌های خارجی را توسعه داده و بر استفاده از آن تاکید داشته باشند بنابراین مسیر اطلاع رسانی باید از طریق پیام رسان‌های داخلی باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چه ساز و کاری برای فرهنگ سازی در این مورد انجام شده است، گفت: کارهای فرهنگی برای ترویج، نیاز به زمان دارد که استفاده از پیام رسان‌های داخلی هم مشمول همین شرایط می‌شود در نتیجه باید ابتدا فرهنگ استفاده از این پیام رسان‌ها در جامعه گسترش پیدا کند و پس از آن به دنبال توسعه آن باشیم.

بخشی از پیام رسان‌های فارسی ظرفیت‌های کاملی ندارند

کاظمی با تاکید بر اهمیت زیر ساخت‌های لازم برای توسعه پیام رسان‌های فارسی تصریح کرد: در شرایط فعلی بخشی از پیام رسان‌های فارسی ظرفیت‌های کاملی ندارند در نتیجه استفاده از چنین برنامه‌هایی با استقبال کم مواجه می شود؛ باید این ظرفیت‌ها تقویت شود.

بیشتر بخوانید: پیام رسان‌های خارجی تهدیدی برای اقتصاد و اخلاق

او همچنین به فعالیت معاونت پرورشی برای تولید محتوا در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در زمینه بازی‌های رایانه‌ای، تولید فیلم و وب نگاشت‌ها ورود کردیم تا سواد رسانه‌ای دانش آموزان در حوزه فضای مجازی را بهبود ببخشیم.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو