اجرای طرح آموزش های هنگام ازدواج در 428 مرکز کشور


اجرای طرح آموزش های هنگام ازدواج در 428 مرکز کشور

مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح آموزش های هنگام ازدواج از دو هفته آینده در خراسان شمالی گفت: این طرح در 428 مرکز در کشور اجرا می شود.

دکتر سید حامد برکاتی امروز 20 آذرماه در کمیته استانی برنامه همکاری مشترک بین دستگاهی آموزش و مشاوره هنگام ازدواج که در تاریخ 20 آذر ماه در محل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی جزو بیست و چهارمین استان و چهل و ششمین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که از این طرح بهره مند می شود.

وی از بهره مندی تمام استان های کشور از این طرح تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: 64 دانشگاه علوم پزشکی در کشور داریم که تا پایان سال دانشگاه های باقیمانده نیز از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: بیش از سه هزار مربی برای این طرح در نظر گرفته شده است که همه آن ها آموزش دیده یا در حال آموزش هستند.

برکاتی از تجربه 27 ساله در این زمینه خبر داد و توضیح داد: طبق قانون، انجام آزمایش های ژنتیک هنگام ازدواج به منظور بررسی ژنتیک طی سال های گذشته اجباری بود و آموزش های شش ساعته به عنوان یک پیوست در چهار محور در کنار برنامه قبلی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این که زوجین چهار مبحث را در این طرح آموزش می بینند، اظهار کرد: زوجین در واقع، سلامت که اصول کلی آن تغذیه صحیح و شیوه زندگی سالم و... ، سلامت جنسی ،آموزش احکام ازدواج، روانشناسی و تعامل زوجین را آموزش می بینند که در تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق موثر است.

برکاتی از اختصاص اعتبار 400 میلیارد ریالی برای این طرح طی یکسال خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده پیش بینی می شود با اجرای این طرح از 20 تا 25 درصد طلاق ها پیشگیری خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: با همکاری خوب دستگاه ها به نتایج مطلوب و دلخواهی خواهیم رسید و پایدار بودن منابع مالی موفقیت این طرح را تضمین می کند.

وی سواد رسانه را جزو موارد مهم برای زوجین اعلام کرد و افزود: آموزش جنسی خانواده ها را نیزدر مراکز کلینیک های خانواده در سال های آینده خواهیم داشت.

مدیرگروه سلامت، جمعیت و خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: این طرح در کل استان با عنوان ارتقای کلاس های مشاوره حین ازدواج به شش ساعت اجرا می شود.

دکتر مریم پورآدینه افزود: افزایش آگاهی و دانش زوجین در ابتدای ازدواج نسبت به حقوق و وظایف خود، مهارت های ارتباطی زندگی مشترک و...از اهداف برگزاری این طرح به شمار می رود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران