طرح پذیرش دو برابری دانشجو در رشته های پزشکی مسکوت ماند


طرح پذیرش دو برابری دانشجو در رشته های پزشکی مسکوت ماند

معاون پارلمانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح پذیرش دو برابری دانشجو در رشته های پزشکی مسکوت ماند.

دکتر کریم همتی در حاشیه بازدید از مراکز درمانی و بهداشتی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: طی سال جاری در پذیرش دانشجوی رشته های پزشکی افزایش اندکی داشتیم که این افزایش حدود 20 درصد بوده است.

وی افزود: یکی از علل عدم موافقت با طرح دو برابری پذیرش دانشجو، نبود فضای کافی بوده است و در حقیقت برای شرایط فعلی نیز با مشکل مواجه هستیم.

همتی تاکید کرد: باید برای شرایط فعلی و تعداد پذیرش شدگان نیز شرایط بهینه ای را ایجاد کرد که متاسفانه این شرایط را در حال حاضر نداریم که برخی به علت تحریم های ظالمانه آمریکا و برخی نیز به دلیل مشکلات ساختاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال شرایط لازم در کشور برای پذیرش دو برابری دانشجو وجود ندارد.

برای تامین اقلام و تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه نیستیم

معاون پارلمانی وزیر بهداشت در ارتباط با بودجه و اعتبارات وزارت بهداشت و تحریم های اعمال شده از سوی دشمنان گفت: با تلاش های انجام شده از سوی وزیر بهداشت، مشکلاتمان در حوزه بهداشت و درمان جدی نیست و در هیچ جایی مردم کمبودها را احساس نکرده اند.

وی افزود: طبیعتا فشار در حوزه عذا، دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد اما با توجه به توجهات خاصی که نظام و دولت به حوزه سلامت دارند این مشکلات جدی نبوده است.

همتی ادامه داد: در تامین اقلام پزشکی و تجهیزات مشکل جدی نداشته ایم، اما تحریم ها در حوزه زیرساخت ها و پروژه های عمرانی تاثیرگذار بوده است و خیلی در این زمینه نتوانسته ایم به اهداف برسیم.

هیچ یک از موقوفات سلامت نباید به ارگان های دیگر واگذار شود

وی در خصوص وقف درمانی نیز بیان کرد: با توجه به اینکه واقف برای کارهای درمانی و حوزه سلامت وقف را انجام داده است باید وقف های انجام شده در حوزه سلامت مورد بهره برداری قرار گیرد.

همتی توضیح داد: با رایزنی هایی که در حوزه حقوقی ریاست جمهوری صورت گرفته است هیچ کدام از موقوفات در حوزه سلامت نباید به ارگان های دیگر واگذار شود و به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان