آبشار زیبا و رویایی چشمه گوش


آبشار زیبا و رویایی چشمه گوش در نزدیکی روستایی به همین نام در بخش واشیان در شرق شهرستان پلدختر واقع‌شده است، این آبشار فصلی و پلکانی است که زیبایی خاصی را به منطقه بخشیده است.صخره‌هایی پلکانی و خروش آب در دل این صخره‌ها چیره‌دستی نقاش طبیعت را به رخمان می‌کشند و شگفتی خلقت را به […] نوشته آبشار زیبا و رویایی چشمه گوش اولین بار در جامع ترین پایگاه...

آبشار زیبا و رویایی چشمه گوش در نزدیکی روستایی به همین نام در بخش واشیان در شرق شهرستان پلدختر واقع‌شده است، این آبشار فصلی و پلکانی است که زیبایی خاصی را به منطقه بخشیده است.صخره‌هایی پلکانی و خروش آب در دل این صخره‌ها چیره‌دستی نقاش طبیعت را به رخمان می‌کشند و شگفتی خلقت را به یادمان می‌آورد.

آبشار زیبا و رویایی چشمه گوشآبشار زیبا و رویایی چشمه گوش

انواع گیاهان خوراکی، دارویی، صنعتی و درختان میوه و انواع درختان صمغی به وفور در این منطقه یافت میشود که از این گونه ها می توان به درخت ون یا سقز، درختچه بادام، بوته کتیرا و گون و … اشاره نمود. از دیگر درختان مفید درخت بلوط است که زیبایی منطقه را دوچندان کرده و فواید آن در سطح سنتی فراوان است. دانه بلوط این درخت هم برای انسان و هم برای احشام مصرف خوراکی دارد و از شاخه و برگ آن برای خوراک دام و از چوب بلوط برای هیزم آتش استفاده می شود. گیاهان دیگری از جمله انجیر کوهی، زالزالک، کنگر، گل نیلوفر، بلالیک (آلبالوی وحشی)، انواع سبزی های خوراکی از جمله تربچه کوهی، تره، طوله و دهها نوع دیگر در این منطقه فراوان است.

از حیوانات اهلی منطقه می توان به گاو، گوسفند، بز، اسب، قاطر، الاغ و انواع پرندگان همچون مرغ خانگی، بوقلمون، غاز،اردک و … اشاره نمود. همچنین منطقه دارای گونه هایی از حیوانات وحشی از جمله نسل نادر پلنگ ها، گرگ، خرس، کفتار، روباه، شغال، خرگوش و پرندگان بومی همچون کبک، تیهو، کبوتر، کلاغ، عقاب و جغد می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو