چرخ پژوهش در کشور روان نیست/ پژوهش ضمانت اجرایی ندارد


چرخ پژوهش در کشور روان نیست/ پژوهش ضمانت اجرایی ندارد

عضو هیئت‌علمی دانشگاه لرستان گفت: چرخ پژوهش در کشور دچار لختی شده و روان نیست.

امیر حمزه حقی‌آبی در اختتامیه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان با بیان اینکه چرخ پژوهش در کشور دچار لختی شده و روان نیست، اظهار کرد: سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که گیر پژوهش‌های کاربردی چیست؟ چه مشکلاتی دارد که سبب رونق تولید نمی‌شود؟ متأسفانه نتایج پژوهش‌ها در کتابخانه‌ها بایگانی شدند درحالی‌که این مسئله باید در اسناد بالادستی حل شود.

وی بر نهادینه کردن موضوع و نتایج پژوهش در جامعه تأکید کرد و با بیان اینکه اگر می‌خواهیم راجع به عملکرد یک مدیر اظهارنظر کنیم باید از گروه آموزش و پژوهش سازمان در مورد مدیر سؤال شود و چنانچه مدیری احساس کند که باید پاسخگو باشد قطعاً این مسئله پژوهش حل خواهد شد، اضافه کرد: متأسفانه شاهدیم که در کشور پژوهش ضمانت اجرایی ندارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه اتکای تأمین مالی پژوهش به منابع دولتی است، بیان کرد: عمده منابع مالی ما در کشور به منابع دولتی وصل است و این امر سبب شده درزمینهٔ پژوهش خلاقیتی ایجاد نشود چون اتکای بنگاه‌های اقتصادی به حمایت مستقیم دولت بوده و این امر انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری ایجاد نمی‌کند.

وی اظهار کرد: اهمیت بر عناوین پژوهش و تولید مقاله الزاماً به معنی تولید علم نیست در حالیکه این مقالات باید کاربردی شوند.

حقی آبی گفت: در سیاست‌گذاری کلان کشور احساس به پشتوانه پژوهشی خیلی نیاز نیست و سؤالی که مطرح می‌شود این است که مجلس چقدر احساس نیاز به مرکز پژوهشی دارد و آیا این مرکز پژوهش‌های مجلس از پشتوانه نخبگان برخوردار است؟

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت