نیکوکاران 200 میلیارد ریال به دانشگاه کاشان کمک کردند


نیکوکاران 200 میلیارد ریال به دانشگاه کاشان کمک کردند

کاشان- ایرنا- مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان از کمک 200 میلیارد ریالی نیکوکاران شهرستان در نشست بنیاد حامیان خیرین به این دانشگاه خبر داد.

علی‌محمد الماسی روز چهارشنبه در این زمینه گفت: این میزان اعتبار برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه کاشان مانند ایجاد بنیاد کارآفرینی، مرکز تحقیقات علوم قرآن و حدیث و طرح تصفیه خانه آب و فاضلاب دانشگاه هزینه می‌شود.

وی به ساخت ۳۰ هزار مترمربع فضای آموزشی با مشارکت خیران از زمان تاسیس بنیاد در دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: بیش از سه هزار مترمربع فضای آموزشی، پژوهشی، خدماتی و رفاهی شامل مرکز مشاوره درمانی و آزمایشگاه زیست فناوری و خوابگاه با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در زمان حاضر در حال ساخت است.

مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال از سوی خیرین هزینه شده و تکمیل آن به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی تعداد خیران دانشگاه‌ساز در کاشان را ۵۰ نفر برشمرد و اضافه کرد: دانشگاه کاشان در جذب خیران توانسته رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص دهد و خوشبختانه در نخستین کتاب حامیان آموزش عالی از ۹۰ نفر، نزدیک به ۱۸ نفر از اهالی این خطه هستند.

الماسی با اشاره به نقش و تلاش مهم خیران در توسعه علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه کاشان یادآور شد: خیران جز ساخت فضاهای آموزشی، با سرمایه‌گذاری نقش بسزایی در توسعه امور پژوهشی مانند بنیاد کتاب مطهر، بنیاد نخبگان سعیدی، صندوق قرض‌الحسنه فاطمه الزهرا (س) و سایر فعالیت‌های این دانشگاه دارند.

نزدیک به ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش دانشگاه کاشان در قالب ۱۱ دانشکده و ۱۲ پژوهشکده به تحصیل اشتغال دارند.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی