وزارت ورزش زیرِ تیغِ نقد طرفداران استقلال


وزارت ورزش زیرِ تیغِ نقد طرفداران استقلال

اخباری مبنی بر فسخ قرارداد استراماچونی، مربی تیم استقلال در حالی در فضای مجازی منتشر شد که تیم استقلال توانسته بود بعد از سال‌ها به صدرنشینی دست پیدا کند. این خبر باعث واکنش کاربران طرفدار تیم...

اخباری مبنی بر فسخ قرارداد استراماچونی، مربی تیم استقلال در حالی در فضای مجازی منتشر شد که تیم استقلال توانسته بود بعد از سال‌ها به صدرنشینی دست پیدا کند. این خبر باعث واکنش کاربران طرفدار تیم استقلال در فضای مجازی شد که به انتقاد از این اتفاق پرداختند به نحوی که دو هشتگ #استقلال و #استراماچونی به دو هشتگ مهم در روزهای 17 و 18 آذر در توئیتر فارسی مبدل شدند. حمایت از استراماچونی و انتقاد از وزیر ورزش، مهمترین مضامینی بودند که در این توئیت‌ها مورد توجه قرار گرفتند؛ این در حالی است که اشاره به وضعیت نپیوستن ایران به FATF که یکی از دلایل مهم جدایی مربی استقلال بوده، چندان در فضای مجازی مورد توجه قرار نگرفته است.

بررسی‌های حاصل از داده‌کاوی از میان 8 هزار و 421 مطلب پرلایک توئیتری بالای 100 لایک نشان می‌دهد که انتقاد از لغو قرار داد استراماچونی و وزیر ورزش دو مضمون اصلی است که در توئیت‌هایی با هشتگ‌های # استقلال و #استراماچونی منتشر شده است.

نتایج داده کاوی

بیشتر کاربران از عملکرد مربی تیم استقلال حمایت کرده و همچنین از فسخ قرارداد و رفتن او از ایران انتقاد و اظهار تاسف کرده‌اند. این کاربران معتقدند استراماچونی در مدتی که مربی تیم استقلال بود، عملکرد بسیار خوبی داشته است. کاربری در این راستا نوشته است:

تو همین مدت کوتاهی که بودی واسه ما طرفدارای #استقلال یه اسطوره شدی امیدوارم برگردی آقای #استراماچونی عزیز و خاص

همچنین در 24 درصد لایک‌های توئیت‌های مربوط به وضعیت تیم استقلال، کاربران فسخ قرارداد استراماچونی را به مسعود سلطانی فر (وزیر ورزش) و وزارت ورزش نسبت داده و او را مقصر می‌دانند. کاربری توئیتی را در این رابطه منتشر کرده است:

من یک استقلالی "متوهم" هستم که فکر میکنه وزارت ورزش علیه استقلال هست و هر سال دقیقا کارامدترین عنصر باشگاه استقلال رو حتی نمیذاره به نیم فصل برسه و هیچ وقت بهترین ها برای #استقلال نمیمونن و منِ "متوهم" فکر میکنم که همه این کارها عمدی هستن ، ولی : استراماچونی هم رفت

12 درصد لایک توئیتری‌ها نیز مدیر باشگاه استقلال را در این اتفاق مقصر دانسته‌اند. آن‌ها معتقدند دیرپرداخت شدن دستمزد او و لغو قرار داد به دلیل ناکارآمدی فتحی اتفاق افتاده است. کاربری در این راستا نوشته است:

فکر کردین فتحی استعفا میده و میره؟ هنوز حذف از آسیا مونده حالا :) #استقلال

10 درصد کاربران هم اخبار مبنی بر فسخ قرارداد مربی استقلال و رفتن او از ایران را مورد توجه قرار داده‌اند.

وزارت ورزش زیرِ تیغِ نقد طرفداران استقلال

تعدادی از توئیتری‌ها از مسئولان کشور و مدیریت فوتبال در ایران انتقاد کرده و معتقدند مدیریت فوتبال که جزئی از سیستم کشور است مانند مدیریت بخش‌های کلان‌تر ناکارآمد است.

7 درصد کاربران هم از وریا غفوری به دلیل اظهاراتش درباره مدیریت تیم استقلال حمایت کرده و معتقدند او مانند دفعه‌های گذشته همچنان در کنار مردم ایستاده است. البته توئیت‌های حمایتی از وریا غفوری به دلیل مواضعش در رابطه با صدا و سیما نیز بسیار زیاد بوده که در این گزارش به آن موارد پرداخته نشده است. در مورد وریا غفوری یکی از کاربران نوشته است:

تو خواب و رویام دنبال تو می‌گشتم،مَرد. #وریا_غفوری

در این میان تعداد کمی از کاربران معتقدند نپیوستن ایران به اف ای تی اف باعث مشکل در حساب استرامچونی شده است. این کاربران در همین راستا از مسئولان کشور انتقاد کرده‌اند. کاربری در این راستا بیان کرده است:

#استراماچونی آخرین پیامد شرایط تحریم و نپیوستن ایران به #FATF است. کشوری که از طریق قاچاق و #پولشویی ارتزاق می‌کند که نباید از کشور #ایتالیا مربی بیاورد. نتیجه‌اش می‌شود بسته شدن حسابهای مربی #استقلال در ایتالیا و فرار کردنش از ایران. این هنوز از نتایج سحر است

تنها دو درصد کاربران پرسپولیسی از هواداران استقلال و استراماچونی انتقاد کرده‌اند. آن‌ها معتقدند استقلالی‌ها در بیان مبالغه کرده‌اند و واقعیت را نمی‌بینند. همچنین برخی از آن‌ها به تسویه حساب روی آورده‌اند. کاربری توئیتی را در این رابطه منتشر کرده است:

اگه موقع خرید عنصر تیپ هم توصیه به " گران نخرید" می کردید امروز شاهد بروز "فاجعه" نبودین! نکته ای که اکثریت به اون توجه نمی کنند دستمزد کالدرون تقریبا نصف استراماچونی ست تازه همونم بیست روز پیش دادن! کولی بازی هواداران آبی کم بود قهرکردنهای مربی شونم اضافه شد!

داده کاوی در توئیتر نشان می‌دهد که کاربران طرفدار تیم استقلال در راستای حمایت از استراماچونی و انتقاد از مسئولان فوتبال در کشور، بیشترین توئیت‌ها را منتشر کرده‌ و فضای توئیتر را در دست گرفته‌اند. البته در این میان تعدادی کمی از منتقدان نیز به انتقاد از هواداران استقلال و این تیم پرداخته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی