انیمیشن‌های برتر ایران در بازار محتوایی روسیه حضور می‌یابند


انیمیشن‌های برتر ایران در بازار محتوایی روسیه حضور می‌یابند

تهران- ایرنا- رییس مرکز حوزه هنری دیجیتال و دبیر بخش کاراکتر رویداد رویازی گفت: برترین‌های این رویداد در بازار محتوایی روسیه، انیمیشن خود را برای جذب سرمایه‌گذار ارائه خواهند داد.

علی کاشفی پور روز چهارشنبه در نشست خبری آغاز به کار دومین رویداد رویازی (پیچ بزرگ تهران) در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: این رویداد با هدف بازارپردازی فرهنگی و سهم ما از اقتصاد فرهنگی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اقتصاد فرهنگی در دنیای امروز، بازده بالایی دارد، به طوری که درآمد خلق شخصیت از فروش آن بیشتر است، در این بخش در کشور تولید محصولات جانبی در این حوزه تجربیات متفرقه و اندکی داریم و بهترین تجربه‌های ما کمتر از انگشتان یک دست هستند.

کاشفی پور بیان کرد: امسال در این رویداد علمی‌تر و تخصصی‌تر کردن رویداد و نیز آموزش در خصوص خلق شخصیت را اضافه کردیم، در این بخش ۱۲ تیم ثبت‌نام کرده و حضور دارند، برای آنها در روزهای ۲۳ و ۲۴ آذرماه کلاس آموزشی و کارگاه فشرده در ۸ فصل برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: این دوره با حضور مدرسان و گروه‌های تخصصی از روسیه که با کشورهای مشترک‌المنافع و روسیه همکاری داشته‌اند حضور دارند و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه ارائه خواهند کرد.

رییس مرکز حوزه هنری دیجیتال ابراز امیدواری کرد این دوره که جنبه‌های مختلفی از تولید لوازم در زمینه کار موفق و مباحث مالکیت معنوی و حقوقی است به خوبی برگزار شود.

وی یادآور شد: در بخش «کاراکتر» رویداد رویازی از فعالان صنایع پوشاک، صنایع غذایی، لوازم‌التحریر و مبلمان دعوت شده تا با مقوله انیمیشن بیشتر آشنا شوند و بتوانیم تا پایان سال با برگزاری چندین کلاس آموزشی، خلق کاراکتر داشته باشیم.

به گفته کاشفی پور، در این رویداد سه طرح برتر می‌توانند در بازار محتوای روسیه، دستاورد خود را برای جذب سرمایه‌گذار ارائه دهند.

وی بیان کرد: در این رویداد ۳۹ طرح ارائه شده است که ۱۰ طرح به مرحله رقابت اصلی راه پیدا کرده‌اند و در معرض دید قرار می‌گیرند و در نهایت، طرح‌هایی که قابلیت رقابت در بازار بین‌المللی داشته باشند برای حضور در بازار محتوایی روسیه انتخاب خواهند شد.

دومین رویداد رویازی (پیچ بزرگ تهران) با هدف علمی و اقتصادی کردن تولید انیمیشن در ایران ۲۵ و ۲۶ آذر ماه به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است