دو هزار ورشکسته در مسیر استخراج ارز الکترونیک داریم


دو هزار ورشکسته در مسیر استخراج ارز الکترونیک داریم

تهران- ایرنا- نخستین جلسه کارگروه فناوری‌های پیشران کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران در محل ساختمان اتاق بازرگانی برگزار شد و برخی حاضران از وجود دو هزار ورشکسته در مسیر استخراج ارز الکترونیک گلایه و ابراز نگرانی کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات در این نشست، آموزش و فرهنگ‌سازی را یکی از وظایف اصلی کارگروه فناوری‌های پیشران عنوان کرد.

حمیدرضا احمدیان افزود: کمیسیون فناوری اطلاعات و اتاق بازرگانی در جایگاه ویژه خود می‌تواند مصوبات کارگروه را از مجاری قانونی و نهادهای دولتی پیگیری کند که از جمله این راه‌ها برای به ثمر رسیدن مصوبات کارگروه پیگیری آن در کمیته ماده ۱۲ و شورای مشورتی دولت و بخش خصوصی است.

وی تاکید کرد: ما باید ضمن بررسی کارشناسی‌تر موضوعات، در این کارگروه به شکل دقیق و روشن در حوزه فناوری‌­های پیشران و حوزه ICT بگوییم دقیقا چه می‌خواهیم و آن را در قالب یک طرح و مصوبه به اتاق بازرگانی ارائه دهیم تا از این طریق دولت را نیز توجیه کنیم. چالش اصلی این است که دولت چیزی را که نمی­‌شناسد ابتدا جلوی آن را می‌گیرد.

احمدیان با تاکید بر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی گفت: باید ابتدا طرح قابل دفاعی را آماده کنیم، تنها راه برای پیشبرد اقدامات مذاکره و تعامل و تولید خوراک برای آگاهی‌بخشی است.

جایگاه کارگروه، یکی از دغدغه‌های اعضای حاضر در این نشست بود و احمدیان در پاسخ به این سوال که آیا کارگروه می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم، مسائل خود را طرح کند، گفت: کارگروه فناوری‌های پیشران، زیرمجموعه کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران است و از این جایگاه قانونی می‌توانیم مکاتبات و مطالبات خود را پیگیری کنیم.

رییس کارگروه فناوری­‌های پیشران در ادامه عنوان کرد: مهم‌ترین کار کارگروه در راستای بهبود فضای کسب و کار است، نباید فضا به گونه‌ای باشد که دولت برای یک موضوع آیین‌نامه ۵۰ بندی تهیه کند و بخش خصوصی دست و پا بزند تا دو بند از آن را که برای آنها دست و پا گیر است، حذف کند. باید مسیر به سمتی پیش برود که از همان ابتدا و با همکاری بخش خصوصی آیین‌نامه‌ها تهیه و تنظیم شود.

دو هزار ورشکسته در مسیر استخراج ارز الکترونیک

در حاشیه این نشست محمد اعلم ملکی از کارشناسان حوزه بازیابی اطلاعات و محمدرضا شرفی از انجمن بلاکچین ایران از مشکلات استخراج ارزهای الکترونیکی گفتند.

آنها گلایه کردند: سال‌ها پیش موضوع استخراج ارزهای الکترونیکی و مخازن تولید آن با دولت صحبت کردیم ولی توجهی نشد تا به یک بحران رسیدیم و اکنون برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از دو هزار نفر در حوزه استخراج ارزهای الکترونیک ورشکسته شدند. زیرا زمانی دولت تصمیم گرفت وارد این جریان شود که دیگر نمی‌توانست جلوی آن را بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی