تلاش وزارت میراث‌فرهنگی برای جلوگیری از حذف قانون مالیات‌های مستقیم


تلاش وزارت میراث‌فرهنگی برای جلوگیری از حذف قانون مالیات‌های مستقیم

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تلاش‌های این وزارتخانه برای جلوگیری از حذف ماده 142 قانون مالیات‌های مستقیم خبر داد.

تلاش وزارت میراث‌فرهنگی برای جلوگیری از حذف قانون مالیات‌های مستقیمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی؛ خانم پویا محمودیان با اشاره به دغدغه برخی از هنرمندان درباره حذف ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم در پیش‌نویس لایحه اصلاحی برخی از قوانین و مقررات مالیاتی تدوین‌شده در دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: هنرمندان حوزه صنایع‌دستی در این خصوص دغدغه و نگرانی نداشته باشند، زیرا موضوع جلوگیری از حذف این ماده، به طور جدی از سوی معاونت صنایع‌دستی کشور و آقای مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال پیگیری است.
او افزود: صنایع‌دستی ایران علاوه بر ظرفیت‌هایی که در اشتغال زایی، درآمدزایی و ارزآوری دارد، به نوعی بیانگر هویت تاریخ و فرهنگ ایرانی اسلامی مردم ما است، از این رو حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به طور جدی دنبال می‌شود.
خانم محمودیان گفت: این در حالی است که توجه به ظرفیت‌های صنایع‌دستی یک مشوق بسیار خوب برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و جوانان مشتاق به فعالیت در این حوزه است، از این رو حمایت از صنایع‌دستی و هنرمندان این حوزه را جزو وظایف و دغدغه‌های خود می‌دانیم و به طور جدی پیگیر این هستیم تا ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم حذف نشود و کارگاه‌های صنایع‌دستی و شرکت‌های تعاونی و نیز اتحادیه‌های تولید همچنان بر اساس این ماده از پرداخت مالیات معاف باشند.
این مقام مسؤول در بخش دیگر از صحبت‌های خود به تلاش وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حمایت‌های او از هنرمندان صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: به‌همین منظور آقای مونسان در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری و نیز به وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به ارزش‌های والای فرهنگی، هنری و سایر ویژگی‌های مادی و معنوی صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، خواستار جلوگیری از حذف ماده مذکور (۱۴۲) شده است.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه با بیان این که تعداد بسیار زیادی از فعالان حوزه صنایع‌دستی را بانوان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: بانوان بخش زیادی از جامعه هنرمندان صنایع‌دستی را تشکیل می‌دهند که در این میان تعداد زیادی از آنان بانوان سرپرست خانوار هستند، به طور حتم باقی ماندن این ماده و جلوگیری از حذف آن می‌تواند باعث حمایت هرچه بیشتر از فعالان صنایع‌دستی به ویژه بانوان سرپرست خانوار فعال در این حوزه باشد.
خانم محمودیان یادآور شد: یکی از نکات مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که در رابطه با اصحاب فرهنگ و هنر نیز این مسأله در پیش‌نویس لایحه بودجه ۹۹ ذکر شده بود که بعد‌ها حذف شد، اما درباره هنرمندان صنایع دستی این موضوع در پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۹۹ اصلا نیامده بود.
او ادامه داد: ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم در پیش‌نویس لایحه اصلاح برخی از قوانین و مقررات مالیاتی تدوین شده در دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی کشور حذف شده که به‌طور جدی به دنبال باقی ماندن این ماده و جلوگیری از حذف آن هستیم.
خانم محمودیان خاطرنشان کرد: هنرمندان صنایع‌دستی به‌هیچ عنوان در این باره دغدغه نداشته باشند، زیرا این موضوع به‌طور جدی از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دنبال می‌شود.
بر اساس ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم، تمامی کارگاه‌های صنایع‌دستی و شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های تولیدی مربوطه از پرداخت مالیات معاف هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق