780 میلیارد ریال برای ساخت مدارس استان سمنان هزینه شد


780 میلیارد ریال برای ساخت مدارس استان سمنان هزینه شد

سمنان- ایرنا- رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 780 میلیارد ریال از ابتدای فروردین 98 تاکنون برای ساخت و نوسازی مدارس استان سمنان هزینه شد.

مهرالله رخشانی مهر روز چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح و بهره‌برداری چند طرح آموزشی در سمنان، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رفع مشکلات زیرساختی در بخش آموزش و پرورش سمنان در دستور کار است و میزان مدارس تخریبی و فرسوده در این استان از متوسط کشوری بیشتر است.
وی خاطر نشان کرد: در ۲ سال گذشته میزان اعتبارهای نوسازی و ساخت مدارس در استان سمنان افزایش چشمگیری داشت و بودجه اداره کل نوسازی مدارس سمنان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۱۴۵ و ۳۴۰ میلیارد ریال بود.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد ریال برای جمع آوری بخاری نفتی و غیراستاندارد در استان سمنان تامین شده است و در سال‌های گذشته برای رفع این چالش اقدام‌های مثبتی انجام شد.
رخشانی مهر اضافه کرد: ۳۶ درصد از مدارس استان سمنان براساس آمار تخریبی و ۳۰ درصد نیازمند مقاوم سازی است که با تلاش مسوولان امر باید این آمار کاهش یابد.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اعتبارها برای نوسازی مدارس در سال های گذشته افزایش چشمگیری داشت و این روند برای توسعه کشور ادامه می یابد.
رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور بهره‌برداری و آغاز عملیات ساخت چند طرح آموزشی در قالب سفر یک روزه به استان سمنان سفر کرده است.
در استان سمنان ۷۹۳ فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت ۶۵۳ هزار و ۹۳۴ متر مربع وجود دارد، ۴۱ درصد کلاس‌های درس این استان نیازمند مقاوم سازی و ۳۶ درصد مدرسه‌ها تخریبی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول