موسسه درمانی بیماران خاص کرمان مجموعه ای بی‌نظیر است


موسسه درمانی بیماران خاص کرمان مجموعه ای بی‌نظیر است

کرمان - ایرنا - مشاور رییس جمهوری در امور مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: موسسه درمانی بیماران خاص کرمان مجموعه ای بی نظیر و اتفاقی خاص در زمینه حمایت از بیماران خاص و سخت درمان است.

مرتضی بانک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره با اشاره به بازدید صبح امروز خود از مرکز پیشگیری و درمانی دارالشفای امام رضا (ع) و فاز اول و دوم موسسه درمانی بیماران خاص استان کرمان و آغاز عملیات عمرانی موسسه خیریه بیماران خاص استان کرمان همزمان با تصدی استانداری کرمان توسط وی، رشد روز افزون مرکز بیماری های خاص استان کرمان را قابل تقدیر عنوان و تصریح کرد: این تعالی در باور نمی گنجد و امروز این موسسه به مجموعه ای بزرگ، ارزشمند، بروز و با اقدامات کامل به بیماران خاص تبدیل شده است.

مشاور رییس جمهوری در امور مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: موسسه خیریه بیماران خاص استان کرمان اکنون در ۳۰ هزار متر مربع با کلینیک های مختلف ایجاد و از نظر تجهیزات، ساختمان، خدمات و تسهیلات بسیار قوی ظاهر شده است.

وی با بیان اینکه موسسه خیریه بیماران خاص استان کرمان مجموعه ای بی نظیری است که می تواند الگوی ارزشمندی برای سایر استانها باشد تصریح کرد: این مجموعه می تواند با وجود ارتباط بین خیرین، سایر اقشار، ابتکار و نوآوری های ایجاد شده در استان کرمان خدمت رسانی کریمانه ای را به مردم داشته باشد.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: بعد از دیدن خدمات انجام شده در مجموعه بیماران خاص و دارالشفای امام رضا (ع) در کرمان احساساتم از این همه همت کرمانی ها برانگیخته شد و امیدواری خودم نیز بتوانم کمکی به این مجموعه داشته باشم.

وی به بازدید از کلینیک های جامع ام اس و کلیه در مجموعه دارالشفای امام رضا (ع) کرمان با همت علی شمسی نیا اشاره کرد و افزود: این مجموعه نیز بسیار مدرن است که به زودی افتتاح می شود.

بانک تاکید کرد: همکاری خیرین، نیت خالص و پاک، همت بلند و علاقه وافر به مردم در مجموعه بیماران خاص و دارالشفای امام رضا (ع) موجب ایجاد آثاری ماندگار در این بخش شده که قطعا در تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی گفت: موسسه خیریه ثامن الحجج و دارالشفای امام رضا (ع) نمونه ای برای دیگران است و می توان از این اقدامات انجام شده الگو بگیریم.

وی ادامه داد: با وجود تمام مشکلات و نامهربانی ها این نوع خدمات هرگز از بین نمی رود و در کرمان این جریان متفاوت از سایر مناطق است و خودجوش انجام می شود که گواه بر همت والای مردم این استان است.

بانک با بیان اینکه من خودم را مدیون مردم کرمان می دانم زیرا چند برهه از زندگی ام را در این استان گذرانده ام گفت: هر زمان به کرمان سفر می کنم دلبستگی هایم به مردم این دیار احیا می شود.

مسئول امور بیماران خاص استان کرمان نیز گفت: این مرکز درمانی خیریه ظرف چند هفته آینده با کمک خیرین به بهره برداری می‌رسد.

علی شمسی نیا اظهار داشت: ۳۵ هزار پروژه سلامت در بخش بیماران خاص استان کرمان با کمک خیرین و حمایت مسئولان آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی دارالشفای امام رضا (ع) از سال ۸۵ آغاز شده و به دلایلی در روند اجرا وقفه پیش آمد تصریح کرد:اکنون این طرح در سه فاز در تجهیز است و تاکنون هفت میلیارد تومان برای اجرای این طرح سلامت محور و خیر ساز هزینه شده و برای تکمیل، نیازمند ۱۵ میلیارد تومان است.

مسئول امور بیماران خاص استان کرمان با بیان اینکه تعدادی از خیرین از جمله خانواده جانباز مرحوم حاج ابراهیم نقوی تجهیز دارالشفای امام رضا (ع) کرمان را تقبل کرده اند از همسر و فرزندان این خیر به دلیل همراهی در ساخت این مجموعه تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه زمین دارالشفای امام رضا (ع) از طرف مرحوم جلیل مظهری اهدا شده است گفت: این زمین اکنون ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان قیمت دارد.

شمسی نیا با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز نخست دارالشفای امام رضا (ع) از ابتدای سال جاری آغاز شده است اظهار داشت: یکی دیگر از خیرین به نام مرحومه مریم عبدالرحمانی منزلی را در خیابان شفا اهدا کرد که تبدیل به احسن شد و برای بیماران ام اس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت و تجهیز دارالشفای امام رضا (ع) از کمک های مردمی استفاده شده است گفت: استاندار کرمان اخیراً این مجموعه را مورد حمایت قرار داده است.

مسئول امور بیماران خاص استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث دارالشفای امام رضا (ع) هزینه شده است تصریح کرد: افزون بر ۶ هزار بیمار تالاسمی، کلیوی و ام اس در استان کرمان تحت حمایت قرار دارد.

شمسی نیا گفت: کلینیک تخصصی بیماران خاص در چهار راه خیرین شهر کرمان و با هشت هزار متر مربع زیربنا در حال احداث و تجهیز است.

شمسی نیا از اقدامات و حمایت‌های مسئولان استانی بخصوص استاندار کرمان، دستگاه قضائی و امنیتی طی ماههای گذشته در راستای حمایت از احداث کلینیک جامع تخصصی بیماران خاص در کرمان تقدیر کرد و گفت: عملیات اجرایی مجموعه کلینیک‌های بیماران خاص سال‌ها متوقف مانده بود و اکنون با حمایت مسئولان، خیرین و بیماران و با جدیت آغاز شده و اکنون مراحل پایانی را می‌گذراند.

وی افزود: خیرین، پزشکان، مردم و بیماران بعد از اعلام آغاز به کار کلینیک‌های بیماران خاص اعلام آمادگی کرده و به منظور کمک در این مکان حضور یافته‌اند که جای تحسین دارد.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی استان کرمان تصریح کرد: فاز دوم کلینیک‌های تخصصی بیماران خاص مربوط به بیماران کلیوی است که قرار است در این فاز بیماران دیابتی، فشار خون و کلیوی خدمات دریافت کنند.

وی گفت: اقدامات خوبی در کلینیک تخصصی بیماران کلیوی ارائه می‌شود به طوری که بیماران پیوند در همین کلینیک با انجام اقدامات تخصصی و آموزشی برای پیوند کلیه آماده می‌شوند.

شمسی نیا تاکید کرد: هم اکنون ۲۲۵ بیمار کلیوی در کرمان آماده انجام پیوند هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی این اقدام به تأخیر افتاده است.

وی بیان کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی شده که بیمار بعد از مراجعه به کلینیک‌های تخصصی کلیوی استان کرمان دغدغه دیگری برای درمان نداشته باشد.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کرمان از مردم این استان خواست در صورت تمکن مالی هزینه پیوند یکی از بیماران کلیوی را تقبل کنند.

شمسی نیا تاکید کرد: بیش از هزار نفر طی سالهای گذشته با همت خیرین در استان کرمان تحت پیوند کلیه قرار گرفته‌اند.

وی ماههای آینده را زمان شکوفایی خدمات به بیماران خاص و سخت درمان استان کرمان اعلام کرد و افزود: اقدامات زیادی در شهرستان‌های مختلف استان کرمان از جمله کهنوج، جیرفت، زرند و بم برای سهل کردن درمان بیماران خاص و سخت درمان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: اقدامات و خدمات انجام شده در موسسه خیریه بیماران خاص استان کرمان با کمک خیرین و با عشق کمک به نیازمندان و بیماران انجام شده است.

شمسی نیا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید کاری کرد مردم به جز درد بیماری رنج دیگری نداشته باشند تاکید و تصریح کرد: به منظور کمک به بیماران دست یاری به سوی مسئولان، مردم و خیرین استان دراز می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید