استاندار لرستان: توسعه در سایه اقتصاد مبتنی بر دانش محقق می شود


استاندار لرستان گفت: توسعه در سایه اقتصاد مبتنی بر دانش محقق می شود.

سید موسی خادمی در اختتامیه هفته پژوهش وتجلیل از پژوهشگران برتر استان با تبریک روز دانشجو و هفته پژوهش اظهار کرد: آذرماه مربوط به دانشجو و دانشگاه است و فرصتیست تا با رسالت دانشجو و نقش دانشگاه‌ها در استان بپردازیم.

وی در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر عدم حضور مسئولین ارشد استان در روز دانشجو در دانشگاه با بیان اینکه قرار شد همه تشکل‌های سیاسی، صنفی و علمی جلساتی با آنها داشته باشیم، ادامه داد: در روز دانشجو قرار بود معاون سیاسی حضور پیدا کند و آن روز چون آخرین مهلت ثبت‌نام اعضای اجرایی انتخابات بود نتوانست در جلسه حضور پیدا کند.

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به اهمیت پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی، بیان کرد: امروزه اقتصاد مبتنی بر منابع به سمت اقتصاد مبتنی بر دانش و اطلاعات حرکت کرده است.

خادمی گفت: کشورهایی با مساحت کم بدون منابع اولیه و فیزیکی با تکیه بر دانش تبدیل به کشورهای توسعه یافته واقتصادی بزرگ تبدیل شدند و این نشان می‌دهد نوع اقتصاد عوض شده است.

وی اضافه کرد: باید از اقتصاد مبتنی بر منابع، وابسته به نفت ومعادن و موقعیت استراتژیک به راه جدید اقتصاد که همان اقتصاد دانش محور است برویم تا بتوانیم به توسعه برسیم.

نماینده عالی دولت یادآور شد: اقتصاد ما دولتی بوده و فاصله مدیریتی با علم روز زیاد است.

خادمی با اشاره به اینکه بین مطالعه و تحقیق تفاوت وجود دارد، اظهار کرد: حداکثر نیاز دستگاه‌های ما در حد مطالعه است.

استاندار لرستان اضافه کرد: نیازمند زمینه‌سازی و کار است‌ تا از دانشگاه نسل اول آموزش‌محور به سمت دانشگاه پژوهش‌محور واقعی و سپس فناورانه برویم؛ در این مسیر فاصله‌ها زیاد است و به دنبال این هستیم دولت بیاید اعتبار دهد تا تجاری‌سازی کند.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: قبلا یک درصد اعتباراتی را به پژوهش می‌دادند و در سطح دستگاه‌ها توزیع می شد و ‌ما آن را متمرکز کردیم.

وی یادآورشد: با این اعتبار می‌توان چند پروژه بزرگ را آغاز کرد؛ با خرد شدن اعتبارات تجمیع شده بین دستگاه‌ها مخالف هستم.

استانداردر ادامه در خصوص پل بابازید اظهار کرد: بخش دوم پل را انجام دادیم و پل جدیدی را نیز در نظر گرفتیم که به دلیل محدودیت اعتبارات زمان دقیق انجام کار را نمی توانیم اعلام کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی