هزار مسافر گرفتار برف در جاده‌های تکاب نجات یافتند


هزار مسافر گرفتار برف در جاده‌های تکاب نجات یافتند

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب با اشاره به مسدود شدن راه دسترسی 25 روستای شهرستان، گفت: یک‌هزار نفر از سرنشینان 320 دستگاه خودرو که شب گذشته و بامداد امروز در جاده‌های منتهی به تکاب گرفتار برف و یخبندان شده بودند، با تلاش راهداران نجات یافتند.

محمود زمانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته ۱۸۰ دستگاه خودرو سواری و باری از جمله سه دستگاه اتوبوس در گردنه مائین‌بلاغ محور تکاب- شاهین‌دژ، ۱۰۰ دستگاه خودرو در محور تکاب- بیجار و ۴۰ دستگاه در محور روستایی علی آباد – نخوددره به علت بارش برف و یخبندان جاده قادر به تردد و ادامه مسیر نبود.

وی با بیان اینکه رانندگان بیشتر خودروهای گرفتار در برف فاقد زنجیر چرخ بودند، اظهار داشت: ماموران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب تا بامداد امروز مشغول برف‌روبی محورها بودند و با تلاش مستمر به بازگشایی جاده‌های منتهی به تکاب موفق شدند.

فرماندار تکاب ادامه داد: ۱۸۴ کیلومتر از محورهای بین شهری و روستایی این شهرستان از ساعت هشت صبح روز گذشته تا ساعت چهار بامداد امروز به مدت ۲۰ ساعت توسط ۶ اکیپ راهداری برف‌روبی و نمک‌پاشی شد.

«زمانی» با اشاره به اینکه هم‌اینک تمام محورهای بین شهری و جاده‌های منتهی به تکاب باز است و تردد در آنها جریان دارد، گفت: برای تسریع در بازگشایی جاده‌های این شهرستان شب گذشته یک دستگاه خودرو مجهز برف‌روب و نمک‌پاش از میاندوآب به تکاب اعزام شد.

وی بیان کرد: برخی از محورهای مواصلاتی تکاب از جمله محور تکاب - دندی به طول ۵۵ کیلومتر و محور تکاب - شاهین‌دژ به طول ۳۵ کیلومتر شب گذشته در چهار نوبت برف‌روبی شد.

فرماندار تکاب افزود: همچنین راه دسترسی ۲۵ روستای بخش‌های مرکزی و تخت سلیمان این شهرستان به دلیل بارش برف و یخبندان مسدود شده و تردد در آنها به‌کندی صورت می‌گیرد که راهداران اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای تکاب مشغول بازگشایی این محورها هستند.

رییس اداره هواشناسی تکاب نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ارتفاع برف در مناطق روستایی را ۳۷ سانتی‌متر و در شهر ۲۱سانتی‌متر اعلام کرد.

رسول جبرئیلی افزود: کمینه دمای هوای تکاب در شبانه‌روز گذشته منفی چهار درجه سانتی‌گراد گزارش شد که پس ازچالدران با منفی هشت درجه سانتی‌گراد دومین شهر سرد آذربایجان‌غربی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!