سرمایه‌گذاری 187 میلیارد تومانی برای توسعه شبکه ارتباطی آذربایجان‌شرقی


سرمایه‌گذاری 187 میلیارد تومانی برای توسعه شبکه ارتباطی آذربایجان‌شرقی

تبریز - ایرنا -مدیر شرکت مخابرات آذربایجان شرقی گفت: عملیات اجرایی مرحله 8 توسعه ارتباطات سیار این استان با هزینه 187 میلیارد تومانی، از محل اعتبارات شرکت مخابرات ایران آغاز شده و با تامین تجهیزات در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

یوسف شکوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با نصب و راه اندازی ۸۸ سایت جدید بی تی اس و ارتقای تکنولوژی ۲۹۶ سایت موجود در نقاط مختلف استان شبکه همراه اول توسعه بیشتری می یابد.

وی با بیان این که ۸۸ سایت جدید بی تی اس در نقاط پر ترافیک آذربایجان شرقی نصب و راه اندازی می‌شود، افزود: همچنین با ارتقای ۲۹۶ سایت ارتباطات سیار استان به نسل های بالاتر تکنولوژی همراه اول، برخی از نقاط پر ترافیک شهرهای استان به نسل ۴.۵G و بخشی از جاده های اصلی استان به اینترنت پر سرعت همراه اول تجهیز می شوند.

شکوری تجهیز آزاد راه پیامبر اعظم (ص) و جاده تبریز – ارومیه به نسل سه تکنولوژی تلفن همراه را از جمله برنامه های این پروژه اعلام کرد.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اقدام در روستاهای آذربایجان شرقی گفت: به منظور توسعه شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات در روستاهای استان، ۱۴۰ سایت جدید در نقاط مختلفی روستایی از محل اعتبارات "یو اس او" وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا بوده و تکنولوژی ۲۷ سایت استان هم از همین محل به نسل جدید تلفن همراه ارتقا می یابد که با تجهیز و نصب و راه اندازی این سایت ها تعداد زیادی از روستاهای استان از سرویس های تلفن همراه بهره مند خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید