بیش از 36 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شهری در مراغه اجرا می‌شود


بیش از 36 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شهری در مراغه اجرا می‌شود

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه با اشاره به تدوین طرح‌های توسعه شهری از سوی شهرداری گفت: در این راستا، 7 طرح سرمایه‌گذاری با بیش از 36 میلیارد تومان تدوین شده و به زودی اجرا می‌شود.

حمید شکری روز چهارشنبه در نشست بررسی طرح های سرمایه گذاری شهرداری مراغه افزود: این طرح ها هم اکنون طراحی و آماده واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح ها با سرمایه گذاری های خصوصی، می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال و نیز توسعه گردشگری در شهر این تاریخی شود.

شکری همچنین با انتقاد از عدم همراهی و مشارکت حوزه هنری در احداث پردیس سینمایی این شهرستان اضافه کرد: متاسفانه با گذشت بیش از یک سال، این نهاد نتوانسته گام های موثر و عملی برای احداث این پردیس بردارد.

شهردار مراغه نیز در این نشست با اشاره به طرح های سرمایه گذاری شهری این شهرداری گفت: این طرح ها توسط شهرداری طراحی شده و در مرحله برگزاری فراخوان برای انتخاب سرمایه گذاری است.

محمدرضا احمدی افزود: احداث مجتمع تجاری خانه خیابانی در راستای بهسازی راه دسترسی به این اثر تاریخی و نیز ایجاد واحدهای تجاری و خدماتی با حدود ۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری از جمله این طرح هاست.

وی ادامه داد: در این طرح با معماری سنتی، ۱۲ واحد تجاری و یک طبقه پارکینگ ایجاد و احداث خواهد شد.

احمدی اضافه کرد: احداث رستوران و غذاخوری مدرن با ۱۲.۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری از دیگر طرح های طراحی شده برای سرمایه گذاری است.

وی گفت: همچنین طرح احداث میدان جدید دواب با ۱.۵ میلیارد تومان و مرکز استوک و تعمیرات خودرویی با ۴.۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در آینده ای نزدیک به سرمایه گذاران واگذار می شود.

شهردار مراغه افزود: همچنین مسیر سلامت و کافه دوچرخه با پیش بینی سرمایه گذاری ۲ میلیارد تومانی و تمدید بهره برداری از استخر قایقرانی رودخانه صوفی چای با یک میلیارد تومان سرمایه گذاری از دیگر طرح های تدوین شده در این راستاست.

احمدی اضافه کرد: همچنین طرح احداث پل عابر پیاده در هشت نقطه شهر که در شورای ترافیک تصویب شده از جمله طرح هایی است که به سرمایه گذار برای اجرا واگذار شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)