ترخیص موتورسیکلت‌های پارکینگی با 100هزار تومان


ترخیص موتورسیکلت‌های پارکینگی با 100هزار تومان

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه «در خراسان رضوی تعداد زیادی موتورسیکلت در پارکینگ‌ها رسوب کرده‌اند»، گفت: جلسه‌ای به مناسبت دهه فجر تشکیل شد و به این توافق رسیدیم که رقم 100 هزار تومان را به صورت ثابت برای موتورهایی که بالای یک سال است در پارکینگ خوابیده است، اخذ کنیم و در قبال دریافت اسناد، موتورسیکلت را به متقاضیان بازگردانیم.

محمدکاظم تقوی صبح امروز در مراسم آغاز طرح ترافیکی زمستانی پلیس‌راه استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه «طرح ترافیکی زمستانی پلیس راه استان از امروز شروع خواهد شد»، اظهار کرد: این طرح به مدت 91 روز کاری است و بلافاصله بعد از این طرح، اجرای طرح ویژه تشریف‌فرمایی مهمانان نوروزی را در پیش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه «طرح ویژه مهمان‌نوازی ما ویژگی‌های خاص به خود را دارد»، عنوان کرد: تشدید ماموریت‌های ما از 20 اسفند به بعد خواهد بود. به لطف مناسبت‌های مختلف، همیشه استان خراسان رضوی شاهد حضور عشاقان زیادی است. آخرین ماموریت سخت، حساس و سنگین ما مراسم 28 و 29 صفر بود که نیروهای ما انصافاً خوش درخشیدند. در این مراسم 5 میلیون زائر به شهر مشهد آمدند. همکاران من همیشه در صحنه حاضر شده‌اند و سخت‌ترین شرایط را با تدبیر حل کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته است، امسال بارش‌های زیاد و سنگینی خواهیم داشت. این مسئله می‌طلبد که ما از مدت‌ها قبل در نیروی انتظامی و سایر واحدها تمهیداتی را بیندیشیم. تجهیز ناوگان پلیس‌راه و پلیس راهور یکی از دغدغه‌های ما بود.

تقوی ادامه داد: ما توانسته‌ایم بخشی از این ناوگان را تقویت کرده و بخش دیگر این ناوگان را نوسازی کنیم. براساس وظایف خود و تجربیات ما، در مناطقی به اتفاق مجموعه راهداری مستقر می‌شویم و به صورت شبانه‌روز نیز در هر نقطه حساس مستقر خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: هفت نقطه مشترک توسط سازمان‌های امدادی، راهداری و نیروی انتظامی در بخش پلیس‌راه انتخاب شده است که با پشتیبانی 10 فروند انتظامی در این نقاط مستقر خواهیم شد و 120 واحد گشت پلیس‌راه نیز ما را حمایت خواهند کرد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: در داخل شهر نیز قطعاً این تمهیدات را با کمک همه دستگاه‌ها و مجموعه شهرداری خواهیم داشت.

تقوی گفت: باتوجه به تجربیاتی که ما در گذشته داشتیم، همه مجموعه‌ها در کنار هم قرار گرفتند تا خدمت‌رسانی بهتر و راحت‌تری به مردم داشته باشیم. نیروی انتظامی با همه وظایف سنگینی که دارد، یکی دیگر از ماموریت‌هایش، کنترل ترافیک شهری و بیرون شهری است.

از امروز شاهد حضور نیروهای پلیس در مناطق برفی و صعب‌العبور خواهیم بود

تقوی همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان خراسان رضوی از کلیدی‌ترین محورهای کشور به حساب می‌آید. نیاز است که پلیس در کنار سایر نیروهای خدماتی، برنامه ویژه‌ای داشته باشد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: از امروز شاهد حضور نیروهای پلیس در مناطق برفی و صعب‌العبور خواهیم بود. امیدوارم با هماهنگی و همکاری، خدمت بهتر و مضاعفی را به مردم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: بعد از این 91 روز کاری، تشدید طرح در پایان سال و ابتدای سال جدید را خواهیم داشت. در این طرح، توجه ویژه‌ای به ناوگان در ماموریت ما شده است و بخشی از خودروهای ناوگان ما نوسازی شده است. نیروهای ما آموزش‌های لازم را دیده‌اند و هماهنگی‌های لازم با مسئولان استانی انجام شده است.

تقوی بیان کرد: ما در نقطه‌های برفی به صورت شبانه‌روزی حضور خواهیم داشت. در کنار این عزیزان، روزانه 120 واحد در پشتیبانی ماموریت حضور دارند. در داخل شهرها نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است. نیروهای ما آمادگی لازم را دارند تا در زمان یخ‌زدگی معابر، به صورت گسترده خدمت‌رسانی کنند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه «ضلع اصلی ما مردم هستند»، خاطرنشان کرد: قطعاً مردم در سفرهای زمستانی باید آمادگی لازم را داشته باشند. در هر شرایطی تا رسیدن ما به محل حادثه‌دیده، زمان لازم است، به همین خاطر مردم باید حداقل امکانات لازم را با خود به همراه داشته باشند. خودروها باید زنجیرچرخ، چراغ سالم و مه‌شکن را به همراه داشته باشند. اخبار محدودیت‌ها و شرایط جاده‎ای را رصد کنند. از رسانه‌ها درخواست دارم در پوشش اخبار جاده ما را همراهی کنند.

وی تاکید کرد: ما در ابتدای سال در بخش درون‌شهری موفقیت‌هایی داشته‌ایم. کاهش حوادث و کاهش جان‌باختان درون‌شهری را داشته‌ایم، اما در برون‌شهری متاسفانه با افزایش جانباختگان روبه‌رو بودیم. تلاش داریم با کمک رسانه و نیروهای خود این آمار را کاهش دهیم و آمار و عملکرد خود را به مردم ارائه بدهیم.

تقوی اظهار کرد: 185 دستگاه خودرو از طرف ناجا در این مجموعه به کارگیری شده است اما با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، 1275 دستگاه خودرو در سطح شهرها حضور خواهند داشت. امیدوارم زمان ماموریت‌ها کاهش پیدا کند. تجدید ساختار در ماموریت نیروی انتظامی برای روان‌شدن ترافیک در دستور کار قرار گرفته شده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: نیروی انتظامی در طی وظایف خود همیشه اعمال قانون و مقرراتی دارد و از کسانی که رعایت مقررات نمی‌کنند، توضیح خواسته و دستگاه آن‌ها را متوقف می‌کند.

وی اظهار کرد: در خراسان رضوی تعداد زیادی موتورسیکلت در پارکینگ‌ها رسوب کرده است. افراد به دلایل مختلفی مراجعه نکرده و موتورسیکلت آن‌ها در پارکینگ مانده است. پس از بررسی کارشناسی هزینه‌های مرتبط با پارکینگ، با کسانی که مسئول پارکینگ هستند جلسه‌ای به مناسبت دهه فجر تشکیل شد و به این توافق رسیدیم که رقم 100 هزار تومان را به صورت ثابت برای موتورهایی که بالای یک سال است در پارکینگ خوابیده است، اخذ شود و در قبال دریافت اسناد، موتورسیکلت به متقاضیان بازگردانده شود.

تقوی افزود: به نظر من تسهیلات بسیار خوبی در نظر گرفته شده است که این کار از دوشنبه هفته آینده شروع خواهد شد. با توجه به اختیارات ما و اذن دادستان استان، طرح شکل گرفت که با توجه به این کار، خودرو و موتورسیکلت متوقف‌شده به مالکان آن‌ها بازگردانده می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق