پایان پشتیبانی واتساپ از گوشی‌های قدیمی


پایان پشتیبانی واتساپ از گوشی‌های قدیمی

تهران- ایرنا- پیام‌رسان واتساپ از اول فوریه 2020 (12 بهمن) پشتیبانی از گوشی‌های هوشمندی را که با سیستم‌عامل‌های قدیمی کار می‌کنند، متوقف می‌کند.

به گزارش تارنمای روزنامه «ایندیپندنت»، با توقف پشتیبانی واتساپ از پلتفرم‌های قدیمی، میلیون‌ها گوشی از نصب و اجرای این نرم‌افزار ارتباطی محروم خواهند شد.

واتساپ در صفحه پشتیبانی خود ضمن فهرست کردن گوشی‌های هوشمندی که از این پس به این پیام‌رسان دسترسی نخواهند داشت، این اقدام را لازمه تضمین امنیت کاربران خود دانست.

به این ترتیب از تاریخ تعیین شده به بعد، واتساپ دیگر روی آیفون‌هایی با سیستم عامل IOS ۸ یا نسخه‌های قدیمی‌تر، کار نخواهد کرد. این بدان معنا است که تنها صاحبان آیفون ۶ و آیفون‌هایی که پس از آن عرضه شدند، می‌توانند از واتساپ استفاده کنند. گوشی‌های اندرویدی که با سیستم‌ عامل قدیمی‌تر از ۲.۳.۳ (معروف به اندروید جینجربِرِد) کار می‌کنند نیز از این پس دیگر از طرف واتساپ پشتیبانی نخواهند شد و دیگر نمی‌توان بر روی این دستگاه‌ها یک حساب کاربری جدید باز و یا از آن برای تایید یک حساب موجود استفاده کرد. در مورد گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل ویندوز فون نیز نرم افزار واتساپ از این پس تنها بر روی دستگاه‌هایی که با ویندوز فون ۸.۱ یا بالاتر کار می‌کنند، اجرا خواهد شد.

این اولین بار نیست که واتساپ پشتیبانی از مدل‌های قدیمی از تلفن همراه را متوقف می‌کند. این شرکت که از زیرمجموعه‌های فیس‌بوک است، پیش‌تر از قطع دسترسی کاربران به این پیام‌رسان به خاطر حفظ امنیت و کیفیت خدمات به عنوان «تصمیمی سخت» یاد کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی