برگزاری دومین رویداد رویازی با هدف شناخت بازار انیمیشن داخل و خارج


برگزاری دومین رویداد رویازی با هدف شناخت بازار انیمیشن داخل و خارج

تهران- ایرنا- مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان، با بیان اینکه رویداد رویازی (پِیچ بزرگ تهران) با هدف تولید علمی و اقتصادی پویانمایی در کشور شکل گرفته است، گفت: دومین رویداد رویازی با هدف شناخت بازار و حضور در عرصه بین‌الملل برگزار می‌شود.

پرویز کرمی روز چهارشنبه در نشست خبری آغاز به کار دومین رویداد رویازی ( پیچ بزرگ تهران) در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: امسال دومین رویداد رویازی در دو بخش پویانمایی و شخصیت سازی برگزار می‌شود که در بخش شخصیت سازی باید در کنار تولید آن به مانایی و جذب در بازار نیز توجه شود.
وی به ضرورت ایجاد زیست بوم مناسب برای صنایع خلاق از جمله تولیدات پویانمایی و شخصیت سازی در کشور اشاره کرد و افزود: در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان براساس قانون حمایت از اقتصاد دانش بنیان که مصوب مجلس شورای اسلامی است، موفقیت‌های خوبی در کشور کسب شده است.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور بیان کرد: بر اساس این قانون زیست بومی در کشور ایجاد شد که در آن دانشگاه‌ها به تولید علم تشویق و پارک‌های علم و فناوری به محلی برای تبدیل علم به محصول شدند و به دنبال آن صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مراکز نوآوری و کارخانه‌های نوآوری نیز شکل گرفتند.

کرمی افزود: در این زیست بوم کارخانه‌های متروک داخل فضای شهری که امکان فعالیت‌های گذشته را ندارند، زمینه مناسبی برای ایجاد فضای مشترک به منظور فعالیت استارتاپ‌ها شده‌اند.

وی اضافه کرد: گردش مالی صنایع خلاق در جهان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار است که متأسفانه در کشور ما کمتر از یک میلیون دلار است که با توجه به سهم یک درصدی جمعیت کشورمان در جهان، کافی نیست.
کرمی گفت: در حال حاضر تولید انیمیشن در کشور بر عهده شرکت‌های فیلم سازی نبوده و بیشتر افراد خودشان طراحی، تولید و فروش را برعهده گرفته اند، اما باید فعالیت‌های تولیدی مدیریتی، اقتصادی و بازاریابی به منظور افزایش موفقیت صنعت انیمیشن در کشور تفکیک و به صورت تخصصی انجام شود.

وی بیان کرد: باید تولیدات پویانمایی براساس نیاز بازار صورت گیرد، نباید این تولیدات پس از اتمام به دنبال بازاریابی باشند که احتمال جذب آن در بازار کمتر باشد.

دومین رویداد رویازی ( پیچ بزرگ تهران) با هدف علمی و اقتصادی کردن تولید انیمیشن در ایران ۲۵ و ۲۶ آذر ماه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها