دانشگاه‌ها به سمت رفع نیازهای جامعه حرکت کنند


دانشگاه‌ها به سمت رفع نیازهای جامعه حرکت کنند

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه دانشگاه‌،مبدا تحولات و چراغ هدایت جامعه است، اظهار کرد: امروزه نگرش نو و جدید با توجه به نیاز جامعه در دانشگاه‌های کشورمان ضروری بوده و از این رو باید دانشگاه‌ها به سمت رفع نیازهای جامعه حرکت کنند.

میر رضا مجیدی در آیین تجلیل از پژوهشگران دانشگاه تبریز با بیان این اینکه دانشگاه‌ها برای رسیدن به اهداف تعالی و پیشرفت خود در بخش‌های مختلف باید بر اساس سند چشم انداز، اسناد بالادستی و راهبردی خویش حرکت کنند، گفت: دانشگاه تبریز نیز در سال‌های اخیر با تدوین برنامه‌های کلان و راهبردی در این مسیر گامهای موثری برداشته است.

وی، حرکت در مسیر دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم را از جمله برنامه‌های راهبردی و کلان این دانشگاه بیان کرد و افزود: دانشگاه نسل سوم همان دانشگاه کارآفرین و دانشگاه نسل چهارم، جامعه محور و در حال بین‌المللی شدن است که در این راستا مسئولان و مدیران دانشگاه به کمک دانشگاهیان این دانشگاه، کارهای خوبی انجام داده‌اند، ولی برای رسیدن به مرحله ایده آل باید بیش از این‌‍‌ها تلاش کرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت های فراوانی در دانشگاه ها و سایر مرکز تحقیقاتی در بخش های مختلف وجود دارد، بنابراین ضروری است از این پتانسیل برای شکوفایی و رشد کشور در حوزه‌های مختلف استفاده شود، به شرط اینکه مسئولان به دانشگاهیان ایمان و باور داشته باشند.

دکتر هملت عیسی خانلی، بنیانگذار دانشگاه خزر کشور آذربایجان نیز در ادامه این آیین، گفت: امروزه تولید علم و فناوری، حرکت در مرزهای دانش و توسعه همکاری‌های بین‌المللی ضرورت هر کشور و ملتی است و در همین راستا کشور ایران و آذربایجان به خاطر داشتن مشترکات فرهنگی و تاریخی بهتر می‌توانند همکاری‌های لازم رابا یکدیگر داشته باشند.

بر اساس این گزارش، دکتر اصغر عسگری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با ارایه عملکرد این معاونت در حوزه‌های مختلف طی یک سال گذشته، بیان کرد: بر اساس اسناد و آمار موجود عملکرد بخش‌های مختلف این معاونت روند رو به رشدی داشته و دلیل این ادعا نیز کسب رتبه‌های مختلف در رنگینگ‌های مختلف بین‌المللی است.

در بیستمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه تبریز، از پژوهشگر برتر دانشگاه، اساتید قرار گرفته در زمره دانشمندان یک درصد برتر جهان، پژوهشگران برگزیده دانشکده‌ها و مراکز پژوهشی، پژوهشگران برگزیده بخش فناوری، پژوهشگران برگزیده گروه‌های عمده علمی، پژوهشگر برتر دانشگاه، برگزیدگان دانشگاه در شاخص‌های مختلف و مدیران نهادها و سازمان‌های دولتی و صنایع استان که بیشترین همکاری را با دانشگاه داشتند، تجلیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی