بازسازی واحد‌های مسکونی مناطق سیل زده تا پایان سال جاری


بازسازی واحد‌های مسکونی مناطق سیل زده تا پایان سال جاری

قادری از بازسازی واحد‌های مسکونی سیل زده تا پایان سال جاری خبر داد.

بازسازی واحد‌های مسکونی مناطق سیل زده تا پایان سال جاریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر قادری معاون امور بازسازی سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: در سیل فروردین ماه سال جاری در مجموع ۱۶۷ هزار و ۷۸۱ واحد مسکونی آسیب دیده است که از این تعداد ۸ هزار و ۴۵۳ واحد مسکونی شهری، ۵۸ هزار و ۲۶۶ واحد روستایی تخریب شده و ۱۰۱ هزار و ۶۲ واحد مسکونی و تجاری شهری و روستایی نیازمند تعمیر بود.

قادری بیان کرد: از مجموعه واحد‌های نیازمند احداث تاکنون تعداد ۶۰ هزار و ۵۷۲ واحد معادل ۹۰ درصد جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و از مجموع واحد‌های نیازمند تعمیر تا کنون ۸۱ هزار و ۲۱۷ واحد انجام گرفته است که معادل ۸۰ درصد کل واحد‌های نیازمند تعمیر است.

معاون امور بازسازی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه پایان سال جاری به عنوان زمان اتمام واحد‌های احداثی بخش مسکن در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: حسب برنامه زمان بندی و پیش بینی منابع اعتباری لازم واحد‌های مسکونی تخریب شده مناطق سیل زده بازسازی خواهند شد.

او ادامه داد: تحلیل بخش مسکن در استان‌های کشور نشان می‌دهد که ۴۱ درصد از کل واحد‌های آسیب دیده نیازمند احداث و ۵۸ درصد از کل واحد‌های آسیب دیده نیازمند تعمیر در سه استان گلستان، خوزستان و لرستان بوده است.

قادری با اشاره به اعتباری معادل ۱۵ هزار میلیارد ریال جهت بازسازی زیر ساخت‌های راه و شهرسازی گفت: ۸۰ درصد اعتبار پیش بینی شدن به منظور بازسازی راه‌های اصلی، راه‌های روستایی، ابنیه‌های فنی شامل پل‌ها، آبنما‌ها و آبرو‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به صورت ملی و استانی اختصاص یافته است که با توجه به طراحی و اقدامت صورت گرفته پیشرفت فیزیکی آن معادل ۴۰ درصد گزارش شده است.

معاون امور بازسازی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: به منظور بازسازی زیر ساخت‌ها و تاسیسات وزارت نیرو شامل شبکه‌های توزیع و انتقال برق، شبکه آب و فاضلاب و تاسیسات مربوطه و اجرای برنامه مهندسی رودخانه‌ها اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار و ۲۱ میلیارد ریال پیش بینی شد و معادل ۸۰ درصد آن تخصیص یافته است.

او با اشاره به لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها و رفع و انسداد گلوگاه‌های آب گذری به عنوان یکیی از اقدامات موثر در مدیریت سیلاب برشمرد و گفت: در مناطق مورد نیاز لایروبی به مقدار ۱ هزار و ۹۲ کیلومتر که رکورد لایروبی سالانه در شرایط عادی در کشور ۳۵۰ کیلومتر بوده است و همچنین احداث خاکریز‌های حفاظتی سیل بند‌ها تقویت و ترمیم دایک‌های در معرض تخریب به مقدار ۱۴۶ کیلومتر اجرا شده که عمدتا در استان‌های خوزستان گلستان و ایلام است.

قادری تصریح کرد: جهت جبران خسارات بخش کشاورزی ۷ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال کمک‌های بلا عوض و ۳ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار مردم قرار گرفت.

معاون امور بازسازی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سازمان هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور در امر بازتوانی با اعزام مشاوران، کارشناسان خدمات بازتوانی از جمله روانی، اجتماعی و فرهنگی به مناطق سیل زده ارائه کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در