پشیمان کردن مردم از انتخابات به خاطر منافع سیاسی ضربه به کشور است


پشیمان کردن مردم از انتخابات به خاطر منافع سیاسی ضربه به کشور است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: برخی که به خاطر منافع سیاسی قصد دارند دولت را از چشم مردم بیندازند، باید بدانند وادارکردن مردم به پشیمانی از رای دادن ضرری جز دلسردی جامعه ندارد و ضربه به کشور است.

علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست شورای اداری و کمیته برنامه ریزی شهرستان سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری، افزود: دلسرد کردن مردم نسبت به آینده از سوی برخی و مشکلات کشور را نتیجه انتخاب مردم دانستن، اگر خیانت نباشد ضرر به کشور است.

وی بیان کرد: برخی به عمد یا از روی غفلت، نارضایتی های ناشی از فشارهای اقتصادی را فرصتی مغتنم دانسته و تا جای ممکن دولت را تخریب می کنند، این افراد بدانند با این روش کمکی به کشور نمی کنند.

استاندار سمنان با اشاره به رای ۲۴ میلیونی دولت تدبیر و امید از مردم، تاکید کرد: مردم به عنوان وظیفه شرعی، تکلیف دینی و حق شهروندی پای صندوق رای حاضر شدند و از میان افراد مورد تایید نظام و با برنامه، این دولت را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه باید فشارهای اقتصادی را برای مردم تشریح کرد، افزود: گاهی برخی در سخنرانی ها پرخاشگری می کنند در حالی که اگر نقدی هست در زمان انتخابات مردم با انتخاب خود مسایل را مشخص می کنند.

قدردان رفتار مدنی و عقلانی شهروندان استان سمنان هستم

آشناگر تاکید کرد: از رفتار مدنی و عقلانی شهروندان استان سمنان صمیمانه تشکر می کنم چرا که بهترین رفتار و مواجهه با مساله افزایش قیمت بنزین داشتند.

وی با اشاره به اینکه سمنان از استان های بی مساله در نارضایتی های پس از افزایش قیمت بنزین بود، گفت: جمعیتی مخالف در اعتراض به این تصمیم در شهرهایی از استان آمدند ولی با رفتاری کامل مدنی و در چارچوب قانون حرف خود را بیان و بعد صحنه را ترک کردند.

حضور زنان داوطلب در استان را به فال نیک می گیریم

استاندار سمنان به ثبت نام ۱۵۷ داوطلب برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان اشاره کرد و افزود: انتظار این بود که بانوان فرهیخته بیشتری ورود کنند ولی همین تعداد در مقایسه با دوره گذشته افزایش دارد و این را به فال نیک می گیریم.

وی با تاکید بر اینکه ورود باشکوه به مرحله اول انتخابات یعنی ثبت نام داوطلبان باید به حضور باشکوه مردم در انتخابات ختم شود، ادامه داد: مراحل سخت بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی و نظارت و سپس انتخاب اعضای شعبه‌های اخذ رای، مراحل بعدی این فرآیند است.

زمینه‌سازی مشارکت حداکثری، رسالت اصلی مجربان انتخابات

آشناگر افزود: مجریان انتخابات مجلس شورای اسلامی وظیفه دارند در فضایی آرام شرایط مشارکت گسترده مردم را فراهم کنند، چرا که دشمن سعی در ناامید کردن مردم از صندوق رای دارد.

وی با بیان اینکه دست اندرکاران انتخابات نباید در جریان برگزاری نظر خود را به مردم تحمیل کنند، اضافه کرد: بی طرف بودن تکلیف قانونی همه برگزارکنندگان انتخاب در تمام مراحل است.

وی بر بلندنظری هیات های اجرایی و نظارت در بررسی صلاحیت نامزدها تاکید و بیان کرد: حضور تمام افرادی که دل در گرو انقلاب دارند، به عنوان نیروی مسلمان قصد کمک به کشور دارند و از سوی مراجع چهارگانه قانونی دارای صلاحیت هستند، به گرم شدن انتخابات کمک می کند.

وی، ایجاد فرهنگ مطالبه گری بین مردم، برنامه‌خواهی از نامزدها، مشارکت سازمان های مردم نهاد، احزاب و تشکل ها در روشنگری و مطالبه گری از نامزدها و امیدآفرینی برای اعتماد به آینده از سوی نامزدها را مهمترین ضرورت های انخابات در شرایط کنونی عنوان کرد.

انتقال آب خزر به فلات مرکزی طرحی ملی و ضروری

استاندار سمنان گفت: انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی طرحی ملی و ضروری برای کشور است و مسوولان و نمایندگان استان سمنان در تلاش هستند تا این طرح در موعد مقرر اجرایی شود.

آشناگر بیان کرد: هفته گذشته نشست هایی با مسوولان کشوری درباره اجرای این طرح با مساعدت بخش خصوصی و مردم در موعد مقرر برگزار شد.

انتصاب مسوولان در استان بر اساس شایستگی، دانش، تجربه و تعهد، ضرورت تدوین سندهای مورد نیاز استان شامل سازگاری با کم‌آبی، توسعه جامع روستایی و گردشگری، تحقق ۲۶۶ میلیارد ریال از ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبارات شهرستان سمنان، ضرورت صرفه جویی دستگاه های اجرایی، توجه مدیران به مراقبت و دوری از بازی های انتخاباتی و جذب ۱۱ هزار میلیارد ریالی تسهیلات رونق تولید، دیگر عنوان های مورد اشاره استاندار سمنان در این نشست بود.

نشست شورای اداری و کمیته برنامه ریزی شهرستان سمنان با حضور حشمت الله عسگری و منوچهر فخری معاونان استاندار، احمد همتی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، سیدعباس دانایی فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان سمنان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)