فرماندار: 30 درصد از بودجه امسال سمنان تخصیص یافت


فرماندار: 30 درصد از بودجه امسال سمنان تخصیص یافت

سمنان- ایرنا- فرماندار سمنان گفت: مجموع بودجه شهرستان برای امسال 403 میلیارد و 240 میلیون ریال بود که 30 درصد از این میزان به مقدار 112 میلیارد و 890 میلیون ریال تخصیص یافت.

سیدعباس دانایی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری و کمیته برنامه ریزی شهرستان سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری، افزود: شهرستان سمنان ۲۸۵ میلیارد ریال اعتبار متوازن، ۸۵ میلیارد ریال اعتبار خالص استانی و ۲۸ میلیارد ریال از محل ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده سهم اعتباری دارد.

وی اضافه کرد: از محل اعتبار متوازن شهرستان سمنان ۷۶ میلیارد ریال معادل ۳۰.۴ درصد، از محل اعتبار ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده ۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال معادل هشت درصد و در مجموع ۳۰ درصد از اعتبارات شهرستان سمنان در سال ۹۸ تاکنون محقق شد.

رشد ۸۲ درصد داوطلبان نمایندگی در سمنان، مهدیشهر و سرخه

فرماندار سمنان به ثبت نام ۵۳ داوطلب برای یازدهمین دوره اتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه اشاره و اضافه کرد: ثبت نام این تعداد نسبت به دوره قبل که ۲۹ نفر بودند ۸۲ درصد افزاش دارد.

وی افزود: در دوره قبل هیچ خانمی داوطلب نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه نبود ولی در این دوره چهار خانم ثبت نام کرده اند.

وی به میزان تحصیلات داوطلبان این دوره اشاره و اضافه کرد: سه نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی معادل کارشناسی ارشد، ۴۲ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دارای دکتری بودند.

سند تفصیلی تدبیر و توسعه نقشه راه توسعه سمنان

دانایی بیان کرد: سند تفصیلی تدبیر و توسعه شهرستان سمنان بر سه محور صنعت، گردشگری و آموزش عالی، تدوین و نهایی شد و از امروز به مدیران شهرستانی ابلاغ می شود.

وی افزود: بر اساس این سند، توسعه شهرستان سمنان باید مبتنی بر استقرار صنایع دانش بنیان و پاک، توسعه گردشگری تاریخی و طبیعی و بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها باشد.

جا به جایی ۵۸۸ نفر از طریق فرودگاه سمنان

فرماندار سمنان با اشاره به آغاز پروازهای دوره ای از فرودگاه سمنان از چهاردهم آبان ۹۸، گفت: در قالب ۲۰ پرواز تاکنون ۵۸۸ نفر بین سمنان و مشهد جا به جا شدند.

وی تکمیل طرح های این فرودگاه را زمینه برای توسعه آینده شهرستان عنوان کرد.

ثبت نام ۴۵ درصد از جویندگان کار استان در سمنان

دانایی با اشاره به ثبت نام ۴۵ درصد از جویندگان شغل استان در دفاتر کاریابی شهرستان سمنان، افزود: در مدت هشت ماه از سال ۲۹۵۲ نفر متقاضی شغل بودند که ۶۳۵ نفر از این افراد شاغل شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دارد.

وی افزود: در بخش مشاغل روستایی ۱۵۱ نفر با پرداخت ۱۶۹ میلیارد ریال، در بخش مشاغل خانگی ۷۶ طرح به ارزش ۱۱۴ میلیارد ریال به بانک ها معرفی شدند.

وی بیان کرد: در سامانه کشوری رصد از یکهزار و ۶۲۸ نفر تعهد اشتغال شهرستان سمنان برای سال ۹۸ معادل ۵۷ درصد از سوی دستگاه های اجرایی تاکنون ثبت و محقق شد.

فرماندار سمنان، طرح های پیشنهادی برای توسعه شهرستان در حضور استاندار سمنان را طرح های پنج دستگاه اجرایی در روزهای فاقد دهیاری، پارک توسعه اشتغال دیجیتال با چهار میلیارد ریال، بهسازی راه مهمانشهر با ۱۰ میلیارد ریال، جاده نظامی، پل حسن آباد، بهسازی کمربندی شمال سمنان و تکمیل پل شهید ترحمی در شرق شهر، و تکمیل طرح های نوسازی مدارس عنوان کرد.

نشست شورای اداری و کمیته برنامه ریزی شهرستان سمنان با حضور علیرضا آشناگر استاندار، حشمت الله عسگری و منوچهر فخری معاونان استاندار، احمد همتی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مسوولان شهرستان سمنان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش