ساخت آموزشگاه خیرساز در مسکن مهر سمنان آغاز شد


ساخت آموزشگاه خیرساز در مسکن مهر سمنان آغاز شد

سمنان- ایرنا- عملیات ساخت آموزشگاه 9 کلاسه خیرساز بانو فاطمه رستم‌زاده در 2 هزار و 167 متر مربع در مسکن مهر سمنان روز چهارشنبه، با حضور مهرالله رخشانی‌مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور آغاز شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح ۲ هزار و ۱۶۷ متر مربع ساختمان آموزشی دارد و در اجرای این طرح ۹۶۰ متر محوطه سازی، ۸۵ متر دیوار کشی، ۶۲ مترمربع مکان بهداشتی اجرا می شود.
سعید هژبریادامه داد: این مدرسه در ۹ کلاس درس، فضاهای اداری، کارگاه، آزمایشگاه، کتابخانه با پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال احداث می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ادامه داد: تا سال گذشته ۲ مدرسه خشتی و گلی در استان سمنان وجود داشت که مدرسه خشتی دامغان تخریب شد و عملیات ساخت دوباره مدرسه خشتی طرود بعد از تخریب در دست اقدام است.

هژبری اضافه کرد: ۶۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس جدید در استان سمنان نیاز است و توزیع تجهیزات این مدارس در روزهای گذشته انجام شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: سال گذشته اعتبار استانی این اداره کل ۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال بود که این رقم برای سال‌ ۹۸ به هفت هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور بهره‌برداری و آغاز عملیات ساخت چند طرح آموزشی در قالب سفر یک روزه به استان سمنان سفره کرده است.
در استان سمنان ۷۹۳ فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت ۶۵۳ هزار و ۹۳۴ متر مربع وجود دارد، ۴۱ درصد کلاس‌های درس این استان نیازمند مقاوم سازی و ۳۶ درصد مدرسه‌ها تخریبی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی