استاندار: 70 درصد مدرسه‌های استان سمنان نیازمند بازسازی است


استاندار: 70 درصد مدرسه‌های استان سمنان نیازمند بازسازی است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان 70 درصد مدرسه‌های موجود در این استان را شامل مدرسه‌های فرسوده، تخریبی و نیازمند بازسازی عنوان کرد.

علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در دیدار با مهرالله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سالن جلسات فرمانداری سمنان افزود: بخش قابل توجهی از مدرسه‌های استان در شهرستان‌های مختلف نیازمند بازسازی است و مسوولان برای رفع این چالش اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: میزان مدرسه‌های فرسوده و نیازمند بازسازی در استان نشان می‌دهد که به جای رفع مشکل در سال‌های گذشته آمارسازی شده است و مسوولان باید با تخصیص اعتبار برای رفع مشکلات اقدام کنند.
استاندار سمنان تصریح کرد: بسیاری از مدرسه‌های استان در مناطق محروم از جمله میامی از امکانات اولیه محروم هستند که باید با تلاش مستمر برای رفع این چالش اقدام کرد.
آشناگر اضافه کرد: نخبگان و دانش آموزان استان سمنان با رفع مشکلات زیرساختی روز به روز پیشرفت خواهند کرد و با عزم ملی مشکلات بخش آموزش و پرورش در استان سمنان برطرف شود.

طرح هوشمندسازی مدارس در سمنان اجرا شود
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در ماه‌های گذشته تفاهم نامه‌هایی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شد که باید هرچه سریع‌تر این تفاهم نامه برای هوشمندسازی مدارس در گام اجرایی قرار گیرد.
احمد همتی اضافه کرد: ظرفیت‌های قابل توجهی برای هوشمندسازی مدارس سمنان و دیگر شهرستان‌های استان وجود دارد که باید برای اجرای طرح‌های از این دست مسوولان دغدغه داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان استان با کمترین امکانات در رویدادهای علمی کشور می درخشند که با رفع مشکلات زیرساختی این موفقیت ها افزایش پیدا می کند.
رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور بهره‌برداری و آغاز عملیات ساخت چند طرح آموزشی در قالب سفر یک روزه به استان سمنان سفر کرده است.
در استان سمنان ۷۹۳ فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت ۶۵۳ هزار و ۹۳۴ متر مربع وجود دارد، ۴۱ درصد کلاس‌های درس این استان نیازمند مقاوم سازی و ۳۶ درصد مدرسه‌ها تخریبی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی