یک هیات اقتصادی از روسیه به مازندران سفر کرد


یک هیات اقتصادی از روسیه به مازندران سفر کرد

ساری - ایرنا - یک هیات اقتصادی - تجاری از استان سامارا ی کشور روسیه صبح امروز چهارشنبه به سرپرستی نایب رئیس اتاق بازرگانی این استان وارد مازندران شد.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف این هیات از سفر به استان را گسترش مبادلات تجاری اعلام کرد.

اسرافیل امیری گرزالدینی گفت که اعضای هیات روسی در سفر سه روزه اشان در مازندران علاوه بر نشست با تجار و بازرگانان، از چند واحد تولیدی و صنعتی استان بازدید خواهد کرد.

وی یکی دیگر از برنامه های این هیات را بازدید از واحدهای سورتینگ و بسته بندی مرکبات مازندران در فصل برداشت این محصول معرفی کرد.

امیری گرزالدینی با اظهار این که ورود هیات های تجاری بویژه از روسیه که از لحاظ مبادلات تجاری با کشورمان مشکل چندانی ندارند، می تواند دروازه جدیدی را برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی مازندران به آن کشور و تامین نیازهای کشورمان فراهم کند.
وی افزود: استان مازندران در تولید مرکبات در سطح کشور در زمره استان های برتر قرار دارد و ورود این هیات تجاری آن هم در زمان برداشت این محصول می تواند زمینه صادرات بیشتر مرکبات ما را به استان های روسیه فراهم کند.
این دومین هیات تجاری از روسیه است که در کمتر از چهار ماه اخیر به مازندران سفر می کند.

همچنین مهر ماه سال جاری هیات تجاری استان مازندران به سرپرستی استاندار به استان ولگاگراد سفر و سرای تجاری مازندران در این استان را افتتاح کردند.
بر اساس گزارش گمرک روسیه که که اواخر شهریور ماه سال جاری منتشر شد، ارزش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۱۹ با رشد ۲۴ درصدی به ۱.۳ میلیارد دلار رسید. سهم روسیه از این مبادلات حدود ۹۹۰ میلیون دلار و صادرات ایران نیز افزون بر ۳۰۰ میلیون دلار اعلام شد.
سامارا (به روسی: Сама́ра)، که از ۱۹۳۵ تا ۱۹۹۰ کوبیشف خوانده می‌شد، ششمین شهر بزرگ روسیه است که در قسمت جنوب شرقی روسیه اروپایی، در ناحیه فدرالی ولگا قرار واقع است و مرکز استان سامارا محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند