چهار هزار میلیارد تومان در مصرف سوخت کشور صرفه‌جویی شد


چهار هزار میلیارد تومان در مصرف سوخت کشور صرفه‌جویی شد

اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سیاست‌گذاری این ستاد با دلار 10 هزار تومانی امسال باعث شده که در مصرف سوخت کشور چهار هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی شود.

«محمودرضا افشاریان» روز چهارشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اراک، افزود: با راهبردهای اجرایی اگرچه هنوز قاچاق سوخت به صفر نرسیده اما به حداقل میزان خود کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: ارزیابی‌ها حاکی‌ است که امسال در الگوی استفاده از نفت و گاز ۲ درصد، نفت کوره ۱۷ درصد و نفت سفید ۱۷ درصد صرفه جویی شده‌است.

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: میزان سوخت قاچاق پارسال در کشو روزانه حدود ۱۲ میلیون لیتر گزارش می‌شد که امسال با تدابیر اتخاذ شده به هشت و هشت دهم میلیون لیتر کاهش یافته است.

افشاریان افزود: با تداوم اجرای برنامه‌ها پیش‌بینی می‌شود که کاهش قاچاق سوخت تا پایان سال به پنج هزار لیتر برسد.

وی اظهار داشت: قاچاق سوخت در مرزهای زمینی پاکستان و سیستان و بلوچستان و در مرزهای دریایی حوزه هرمزگان و بوشهر انجام می‌شود که تمرکز بر کنترل این مناطق افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سهمیه‌بندی سوخت و صادرات اصل مهم در پیشگیری از قاچاق است.

افشاریان افزود: سامانه تجارت آسان از ۴۰ مورد شاخص به ۴۱۲ مورد اصلاح و باعث شده تا دست افراد سودجو کوتاه و سهمیه‌بندی براساس واقعیت تعیین شود.

وی اظهار داشت: هشت هزار پرونده صادرات فرآورده‌های نفتی مورد بررسی قرار گرفته است که ۸۸۸ پرونده آن قاچاق اعلام شده و در بررسی اولیه ۳۲۰ پرونده اعتراض به رای کارگروه داشتند.

افشاریان بیان کرد: از این رهگذر در بررسی مجدد ۱۷۰ پرونده آزمون انجام نگرفته است و ۳۰ مورد قاچاق گزارش شد.

۹۰ جایگاه سوخت در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان، ۳۳ شهر، ۲۳ بخش، ۷۹۵ روستای دارای دهیاری و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم