اقتصاد دانش بنیان لازمه پیشرفت است


اقتصاد دانش بنیان لازمه پیشرفت است

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: اقتصاد مبتنی بر منابع طبیعی و فیزیکی پاسخگوی نیازهای امروز نیست بنابراین باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی چهارشنبه درآیین تکریم و تجلیل از پژوهشگران برتر استان در دانشگاه لرستان برگزار شد گفت: جهان با سرعت در حال حرکت به سمت اقتصادچابک و دانش محور است.
وی افزود: در گذشته وسعت سرزمین و میزان منابع از مولفه های قدرت بود اما امروز کشورهای کوچکی بدون داشتن منابع اولیه و تنها با تکیه بر دانش تبدیل به اقتصادهای بزرگ شده اند تا آنجا که درآمد برخی شرکت ها ازبعضی کشورهای نفت خیز بیشتر است.
وی ادامه داد: ما هم باید خود را با این شرایط تنظیم کنیم و از اقتصاد وابسته به نفت و معادن و خصوصیات جغرافیایی به مسیر اقتصاد دانش محور وارد شویم که زیرساخت های این مهم به خوبی فراهم نشده است.
استاندار لرستان بابیان اینکه اقتصاد ما دولتی است افزود: دولت بار سنگینی بر دوش دارد و فاصله مدیریت ها با علم روز نیز زیاد است از طرف دیگر دانشگاه ها هم چابک نیستند که بتوانند رفع نگرانی کنند.
خادمی گفت: در این شرایط ما نیاز مند زمینه سازی هستیم تا از دانشگاه نسل اول آموزش محور به دانشگاهی که در معادلات اقتصادی و اجتماعی نقش بازی کند برسیم.
وی تصریح کرد: خوشبختانه با تاکید رهبر معظم انقلاب و تدابیر دولت در این حوزه شروع خوبی داشته ایم و برای ادامه این مسیر بسیار امیدوارم.
وی در خصوص اعتبارات پژوهشی استان گفت: در گذشته یک درصد اعتبارات پژوهشی در سطح دستگاه ها توزیع می شد که در بسیاری از موارد جذب نمی شد بنابراین در سال های ۹۷ و ۹۸ به صورت متمرکز در اختیار شورای برنامه ریزی استان قرار گرفت.
استاندار لرستان ادامه داد: از این رو در سال گذشته مبلغ هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در اختیار شورای مذکور قرار گرفت بنابراین پیشنهاد می شود با معرفی چند طرح مناسب، مطالعه و پیگیری مستمر آن از هدر رفت این اعتبارات جلوگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی