مسوولان از سرمایه‌گذاران بخش تولید در گنبدکاووس حمایت کنند


مسوولان از سرمایه‌گذاران بخش تولید در گنبدکاووس حمایت کنند

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر اجرایی بزرگترین مجموعه درحال ساخت تولید تخم مرغ کشور در گنبدکاووس از مسوولان این شهرستان و دیگر مدیران استان گلستان درخواست کرد تا از سرمایه‌گذاران بخش تولید بیشتر حمایت کنند.

علی محمودی روز چهارشنبه درحاشیه بازدید بخشدار مرکزی گنبدکاووس و تعدادی از دهیاران این بخش از واحد تولید تخم مرغ "کاسپین طلای چیکا" این شهرستان گفت که عملیات اجرایی این مجموعه تولیدی با ظرفیت سه میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار با سرمایه‌گذاری چند هزار میلیارد ریالی از سال گذشته اغاز شده است.

وی افزود: احداث این مجموعه در ۱۰ مرحله با اشتغالزایی مستقیم یک‌هزار و ۲۰۰ نفر پیش بینی شده که مرحله اول آن با ظرفیت ۳۷۵ هزار قطعه مرغ تخمگذار به بهره برداری رسیده است و مرحله دوم آن نیز با همین میزان ظرفیت تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

محمودی اضافه کرد که مرحله سوم و چهارم این طرح هم درحال احداث است و در کنار آن احداث یک واحد تولید خوراک دام و طیور و کارخانه تولید شانه تخم مرغ نیز شروع شده است.

وی، احداث گلخانه ۳۲ هکتاری تولید صیفی‌جات، کارخانه تولید کود ارگانیک اسید هیومیک، واحد گاوداری ۱۰ هزار راسی، احداث دو واحد تولید مرغ مادر هر کدام به ظرفیت ۹۰ هزار قطعه‌ای و احداث ۱۲۰ واحد مسکونی کارگری را از دیگر طرح‌های پیش‌بینی شده توسط سرمایه‌گذاران این مجموعه ذکر کرد و بیان داشت که این مجموعه ها در زمینی به مساحت ۴۵۰ هکتار احداث می‌شود.

مسوولان از سرمایه‌گذاران بخش تولید در گنبدکاووس حمایت کنند

مدیر اجرایی بزرگترین واحد تولید تخم مرغ کشور ادامه داد: این مجموعه تولیدی با بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات پیشرفته و روز دنیا تا ۱۸ ماه دیگر تمامی مراحل را احداث و به بهره‌برداری می‌رساند که قابلیت تولید ۲۱ درصد تخم مرغ کشور را داشته و روانه بازار مصرف داخل کرده و بخشی از آن نیز صادر می‌شود.

محمودی با تاکید برضرورت حمایت بیشتر مسوولان دستگاه‌های خدمات رسان برای ایجاد زیرساخت‌های این مجموعه و نیز رفع موانع اداری و صدور مجوزهای لازم برای دیگر طرح‌های پیش‌بینی شده دراین مجموعه تولیدی، گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور که هزینه‌های ساخت و تولید دو تا سه برابر شده و رغبت سرمایه‌گذاری کاهش یافته، مسوولان بایستی بیشتر به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان توجه نمایند.

وی افزود: برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری ایجاد یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی مستقیم و دو برابر این تعداد فرصت شغلی غیرمستقیم کار کوچکی نیست و لازم است تا مسوولان مربوطه توجه بیشتری برای ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم کردن شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری داشته باشند.

محمودی با قدردانی از حمایت‌های مسوولان گنبدکاووس و استان گلستان از مجموعه کاسپین طلای چیکا، اضافه کرد: بدون تردید حمایت بیشتر مسوولان از سرمایه‌گذاران بخش تولید، این قشر را به ادامه فعالیت، دلگرم‌تر می‌کند.

مسوولان از سرمایه‌گذاران بخش تولید در گنبدکاووس حمایت کنند

بخشدار مرکزی گنبدکاووس نیز در این بازدید که رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان نیز حضور داشت، با اشاره به شعار امسال رهبری انقلاب درخصوص "رونق تولید" و سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای حمایت از تولید و نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، گفت که امروز همه مدیران بایستی در حد امکان و قوانین از سرمایه گذاری دربخش تولید حمایت نمایند.

رضا باقری افزود: سرمایه‌گذاری چند هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در اراضی کم بازده گنبدکاووس که چند هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم برای جوانان منطقه ایجاد می کند، بزرگترین خدمت به مردم این شهرستان است.

وی اضافه کرد که هدف از این بازدید آشنایی دهیاران و برخی مسوولان با روند اجرای طرح‌های پیش بینی شده تولیدی از سوی سرمایه‌گذار این طرح بدون کمترین آسیب زیست محیطی است تا در ادامه مسیر، همکاری بیشتری برای به سرانجام رسیدن آن داشته باشند.

باقری تصریح کرد که بخشداری درحیطه وظایف خود تلاش می‌کند تا مسائل و مشکلات مطرح شده از طریق مدیران شهرستان و استان گلستان پیگیری و رفع شود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی مجری کلید اسرار از دختر و همسر جذابش برای اولین بار + بیوگرافی و عکی های خصوصی !